دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1402 - 09:56
دبیر شورای پزشکی عمومی در گفت‌وگو با آنا؛

اسنادبالادستی آموزش پزشکی متناسب با مسائل جامعه بازنگری می‌شود

اسنادبالادستی آموزش پزشکی متناسب با مسائل جامعه بازنگری می‌شود
دبیر شورای پزشکی عمومی وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های آموزش پزشکی وزارت بهداشت متناسب با نیاز‌های جامعه و پاسخگویی حل مسائل در حال بازنگری است. 
کد خبر : 847962

بابک ثابت دبیر شورای پزشکی عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره بازنگری اسنادبالادستی مرتبط با آموزش پزشکی گفت: بحث پزشکی عمومی یعنی پاسخگویی به نیاز‌های جامعه که بر اساس تغییر نیاز‌های جامعه برنامه‌های مرتبط با آموزش پزشکی عمومی در حال بازنگری است. 

وی افزود: درگیری بیشتر دانشجویان و پزشکان جوان کشور با مراکز بهداشتی درمانی به عنوان خط اول خدمت رسانی به بیماران مدنظر قرار گرفته است. 

دبیر شورای پزشکی عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: در اولین گام برنامه ۳ ماهه حضور کارورزان پزشکی در مراکز جامع خدمات سلامت در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن به تمام دانشگاه‌ها گسترش می‌یابد و در مقاطع دیگر هم این روش را پیش می‌بریم تا دانشجوی پزشکی پس از فارغ التحصیلی کاملا منطبق با نیاز‌های جامعه حرکت کند و با علم روز، نرم افزار‌های هوشمند جمع آوری داده‌های پزشکی آشنا باشد که این روش تنها در سایه کارکردن در بستر جامعه امکان پذیر است. 

ثابت ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های مناسب دانشگاه علوم پزشکی مجازی در دوران همه گیری کووید ۱۹ در حوزه آموزش مجازی در علوم پزشکی و ارائه تجربیات موفق به سازمان‌های بین المللی، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی موضوع اعتباربخشی آموزش مجازی علوم پزشکی را به ایران واگذار کرد و مقرر شد ایران در این زمینه استاندارد‌های لازم را تدوین کند.

دبیر شورای پزشکی عمومی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: با توجه به ارائه دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در این زمینه مقرر شده که یک دانشگاه جوان این کار را برعهده بگیرد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند به نمایندگی از ایران، موضوع بازنویسی استاندارد‌های آموزش مجازی در علوم پزشکی را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته