دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1402 - 16:26
پس از تماشای نمایش «هفت خوان اسفندیار»؛

خسروپناه: ایرانیت با اسلامیت عجین بوده و ثمره آن توحید و معنویت است

خسروپناه: ایرانیت با اسلامیت عجین بوده و ثمره آن توحید و معنویت است
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تماشای نمایش «هفت خوان اسفندیار» در تالار وحدت گفت: ایرانیت با اسلامیت عجین بوده و ثمره آن توحید و معنویت است.
کد خبر : 847662

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه با حضور در تالار وحدت به تماشای نمایش «هفت خان اسفندیار» نشست.

خسروپناه پس از تماشای نمایش «هفت خان اسفندیار» در سخنانی کوتاه بیان کرد: خداوند سبحان را شاکرم که توفیق هنرنمایی هنرمندان ایران زمین را در تالار وحدت تماشا کردم و بر ایرانی بودن خود مفتخرم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ایرانیت با اسلامیت عجین بوده و ثمره آن توحید و معنویت است، اضافه کرد: باید با کوشش هم ایران اسلامی را حفظ کنیم و همچون مجاهدان و اصحاب مقاومت و شهیدان این سرزمین نگهبان ایران اسلامی باشیم.

گفتنی است، نمایش «هفت خان اسفندیار» که هرشب در تالار وحدت تهران به روی صحنه می‌رود، یکی از داستان‌های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که حکایت سفر پرماجرای اسفندیار روئین تن به قصد رهاندن خواهرانش همای و به‌آفرید از چنگ تورانیان را روایت می‌کند.

شامگاه گذشته ساعت ۱۸ اولین اجرای "هفت‌خان اسفندیار" در تالار وحدت با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استقبال گسترده مخاطبان روی صحنه رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته