دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1402 - 10:00
رضازاده در گفت‌وگو با آنا:

کیانوش و سهراب را مجبور نکردیم وزنه بزنند/زمان می‌برد تا وزنه‌برداری به روزهای اوج برسد

کیانوش و سهراب را مجبور نکردیم وزنه بزنند زمان می‌برد تا وزنه‌برداری به روزهای اوج برسد
عضو کمیته فنی وزنه‌برداری گفت: وزنه‌برداری در چند سال اخیر شرایط بدی داشت و زمان می‌برد تا به روزهای اوج خود برگردد.
کد خبر : 847617

حسین رضا‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما در بین ۸ تیمی که با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت کرده بودند به‌عنوان قهرمانی رسیدیم. چون مسابقات آسیایی برای کسب سهمیه المپیک بود همه تیم‌ها با تمام توان حضور پیدا کردند و سطح رقابت‌ها بالا بود. در بخش بانوان حسینی ۱۰ کیلوگرم در مجموع بیشتر از قهرمانان آسیا رکورد زد، اما به عنوان پنجمی رسید.

**مسابقات جهانی اهمیت بیشتری برای ما دارد

وی ادامه داد: در دسته فوق‌سنگین مردان هم یوسفی رکورد جوانان جهان را زد؛ آیت شریفی هم رکورد‌های خوبی نسبت به مسابقات قبل زد. ضمن اینکه وزنه‌برداران مدت زمان کمی در اردوی تیم ملی بودند. البته سهمیه المپیک که در مسابقات جهانی توزیع می‌شود برای ما اهمیت زیادی دارد و بازی‌های آسیایی هم به لحاظ مدال‌آوری برای ما اهمیت دارد. از روز دوشنبه اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات عربستان و هم بازی‌های آسیایی شروع شده است تا بتوانند نتیجه قابل قبولی بگیرند.

**فدراسیون اصراری به وزنه زدن کیانوش و سهراب نداشت

رئیس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در مورد وزنه زدن سهراب مرادی و کیانوش رستمی تا تیم عنوان قهرمانی به دست بیاورد، اظهار داشت: فدراسیون اصراری به وزنه زدن سهراب مرادی و کیانوش رستمی نداشت، بهتر از کیانوش و سهراب کسی بهتر وزنه نزده بود، اگر کس دیگری رکوردش بهتر از این دو نفر بود قطعا در مسابقات حضور پیدا می‌کرد. بعد از رکوردگیری در کمیته فنی جلسه داشتیم و اگر به لحاظ رکوردی بهتر از کیانوش وزنه می‌زد به مسابقات اعزام می‌شدند. ضمن اینکه قرار است این دو نفر را برای مسابقات بازی‌های آسیایی و جهانی آماده کنیم تا در آنجا خوب نتیجه بگیرند.

**سهراب و کیانوش سن‌شان بالا رفته و شرایط خاص دارند

رضازاده گفت: کیانوش و سهراب شرایط ویژه‌ای دارند، سنشان بالا رفته است، البته که این دو نفر قهرمان جهان و المپیک و رکوردار هستند، اما خودشان هم می‌دانند باید در برنامه کادرفنی قرار بگیرند تا بتوانند به آمادگی خوب برسند. فدراسیون هیچ اجباری برای حضور در این رقابت‌ها نداشت؛ رکورد آن‌ها نسبت به بقیه بهتر بود، کیانوش و سهراب هم در اردو حاضر شده‌اند و قاعدتا دعوت فدراسیون را پاسخ دادند و به این مسابقات اعزام شده‌اند. آن‌ها باید در برنامه کادرفنی قرار بگیرند تا رکوردهایشان را ارتقا دهند.

**رستمی و مرادی باید مراقب آسیب‌دیدگی باشند

رئیس کمیته فنی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا وقت خداحافظی کیانوش رستمی و سهراب مرادی رسیده است یا خیر، عنوان کرد: باید خودشان در این مورد تصمیم بگیرند و من نمی‌توانم در این رابطه صحبتی کنم. هر ورزشکار از شرایط بدنی خودش به خوبی مطلع است. اگر سهراب و کیانوش تمریناتشان را پیگیری کنند  می‌توانند به رکورد‌های گذشته‌شان نزدیک شوند. آن‌ها در این سن وزنه می‌زنند و در اردو‌ها هم حضور دارند، ولی باید از نظر فکری هم خودشان را آماده و از آسیب‌دیدگی هم دوری کنند چرا که آسیب‌دیدگی در این سن خطرناک است و خیلی عقب می‌مانند.

**نصیرشلال در اولین آزمون موفق عمل کرد

وی در مورد اولین تجربه نواب نصیرشلال در مسابقات قهرمانی آسیایی عنوان کرد: نواب قبلا کمک مربی در کنار انوشیروانی بود و مربیگری را بلد است؛ ضمن اینکه قهرمان المپیک هم هست. دستیاران خوبی هم در کنارش دارد. در اولین مسابقه هم خوب کار کرد، وزنه‌هایی که برای وزنه‌برداران در نظر گرفت خیلی خوب بود. در فوق‌سنگین با وزنه‌هایی که برای ملی‌پوشان درنظر گرفت یوسفی توانست رکورد جوانان را ارتقا دهد.

**خاک‌خورده‌های وزنه‌برداری در تلاشند تا به روزهای اوج خود برسد

رضازاده تأکید کرد: فدراسیون اعتماد کرده و امیدوارم همانطور که در گام نخست خوب کار کردند این روند ادامه پیدا کند و بهتر از قهرمانی آسیا در مسابقات آتی نتیجه بگیرند. مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی به مراتب سخت‌تر است. تیم جدیدی هم که در فدراسیون آمده همگی داریم تلاش می‌کنیم وزنه‌برداری به روز‌های اوج برگردد. در اردوی جدید هم ۹ چهره جدید دعوت شده‌اند و هر کس آماده باشند به مسابقات اعزام می‌شود. ما خاک خورده این رشته هستیم و شبانه‌روز در تلاش هستیم تا بتوانیم وزنه‌برداری را به جایگاه اصلی برگردانیم، البته که زمان می‌برد، چون وزنه‌برداری رشته رکوردی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته