دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1402 - 12:05
مسئول باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد یاسوج خبر داد؛

ساخت نانومکمل امگا ۳ توسط یک تیم دانش‌آموزی

ساخت نانومکمل امگا ۳ توسط یک تیم دانش‌آموزی
علی نمازیان از ساخت نانومکمل امگا ۳ توسط تیم دانش‌آموزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خبر داد.
کد خبر : 847328

ظفر نمازیان مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در یاسوج از ساخت نانومکمل امگا ۳ توسط تیم دانش‌آموزی این دانشگاه خبر داد و با بیان اینکه قرص امگا ۳ بر پایه روغن است، اظهار کرد: کاری که این تیم دانش‌آموزی در آزمایشگاه انجام داد، ساخت دارو بر پایه آب بوده که سریع‌تر جذب بدن می‌شود و کسانی که به این ویتامین نیاز دارند، سریع‌تر آن را جذب و بهبود پیدا می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین خواص امگا ۳ تنظیم ضربان قلب، کاهش فشارخون، کاهش تجمع پلاکتی و جلوگیری از انعقاد خون، افزایش کلسترول خوب، سلامت مغز و سیستم‌های عصبی به‌ویژه در افراد مبتلا به MS، کاهش درد‌های ناشی از التهاب مفاصل است.

مسئول باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: تیم دبستان پسرانه سمای واحد یاسوج با گرایش شیمی و نانوتکنولوژی با عنوان پروژه نانو مکمل امگا ۳ توانست مقام نخست جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان را کسب کند.

وی اعضای این تیم را شامل محمدطا‌ها تقوی، رضا اکبری، پارسا وزیری، امین رضا جوکار و سینا احمدی دانست و گفت: معلم راهنمای این تیم دانش‌آموزی مهرانگیز پیکر و مدیر مدرسه ابتدایی پسرانه سما واحد یاسوج مجید روشنگر نقش بسزایی در کسب این موفقیت به عهده داشتند.

نمازیان بیان کرد: جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ویژه همه مقاطع تحصیلی در پنج محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینار‌های علمی، مسابقات دانش‌آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی و بیش از ۱۳۰ گرایش در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات تهران به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت جاری برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته