دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1402 - 10:12
بهار کتاب ۳۴| مدیر غرفه یمن در گفت‌و‌گو با آنا:

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای تبادل فرهنگی است

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای تبادل فرهنگی است
رئیس انجمن دانشجویان یمنی در ایران گفت: نمایشگاه کتاب تهران توانسته موجب تبادل فرهنگی کشورهای منطقه شود.
کد خبر : 847305

«احمد الجنید» که به عنوان مدیر غرفه یمن در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: استقبال مردم از این رویداد فرهنگی بی‌نظیر است و برای کشور‌های خارجی نیز فرصت قابل توجهی برای مطرح کردن فرهنگشان فراهم شده است.

وی افزود: حتی با وجود اینکه یمن صرفاً از طریق تشکل‌های دانشجویی خود توانسته در این نمایشگاه حضور یابد، بازدید خوبی از طرف بازدیدکنندگان داشته‌ایم واشتیاق ایرانی‌ها برای معرفت اندوزی قابل تحسین است.

مدیر غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: این رویداد حتی فرصت مناسبی برای شناخت ایران است. ایران کشوری عظیم و پراز گوناگونی و تنوع‌های فکری و قومی است.

به گفته الجنید مردم ایران اهل مطالعه، بحث، پژوهش و تلاش هستند و به حق لیاقت زندگی خوبی را دارند و می‌توان گفت مردمی فهیم و مهمان نواز هستند.

این دانشجوی رشته ادبیات نمایشی دانشگاه هنر با اشاره به سکونت ۱۰ ساله خود در ایران اضافه کرد: در دو سال اول سکونتم گمان می‌کردم توانسته‌ام همه جای این کشور را بگردم و بشناسم، اما بعد از ۱۰ سال هنوز نتوانسته‌ام همه جای ایران سفر کنم. وی معتقد است ایران عالمی دیگر است و گوشه گوشه این کشور پر از زیبایی است.

وی افزود: میتوانم بگیوم به مصداق آیه شریفه «وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» در قرآن کریم، نمایشگاه کتاب تهران توانسته موجب تبادل فرهنگی کشور‌های منطقه شود.

لازم به یادآوری است، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته