دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1402 - 09:00
گفتگو/هدف غرب از ریاست ایران بر شورای حقوق بشر چیست؟

ایران از نظر ابرقدرتی در چشم جهانیان یک «دکل بزرگ» است

ایران از نظر ابرقدرتی در چشم جهانیان یک «دکل بزرگ» است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما از لحاظ معیشت و اقتصاد واقعا مشکل داریم و بسیاری از افراد جامعه ناراحت هستند اما از لحاظ ابر قدرتی در چشم‌جهانیان مانند یک‌ دکل بزرگی هستیم.
کد خبر : 847282

احمد بخشایش کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ریاستِ جمهوری اسلامی ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد،گفت: ریاست مجمع شورای حقوق بشر دوره‌ای است و از آنجا که ریاست تا به حال به ایران نرسیده بود، احتمال می‌دهم که نوبت ایران بود که این سیاست را برعهده گیرد. 

وی افزود: علی‌رغم مخالفت‌هایی که ایرانی‌های مقیم اروپا و آمریکا، با فشار به سیاست‌مداران آن کشور‌ها دارند، آن‌ها این ریاست را به عهده ایران گذاشتند تا مباحث خود را با ایران دنبال و پیگیری کنند. 

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند به نحوی ما را درگیر کنند که با آن‌ها پیرامون زندانی‌ها راه بیائیم چرا که از این شیوه و برخورد ناراحت هستند!

بخشایش در مورد نقش دیپلماسی دولت در دستیابی ایران به این جایگاه، بیان کرد: من فکر نمی‌کنم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خیلی در این راستا موثر بوده باشد؛ جمهوری اسلامی تا کنون در راستای دیپلماسی مقاومت بسیار موفق بوده است. 

وی افزود: ایران در عربستان، یمن، سوریه و عراق موفق بوده است، اما در مورد کشور‌های اروپایی اینگونه نبوده است. در ارتباط با آمریکا و تسهیل رابطه بین دو‌کشور هنوز موفقیت حاصل نشده است، اما در این دید که ایران جز شانگ‌های و بریکس شد، موفقیت برای ما محسوب می شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فارغ از مسائل داخلی و معیشتی ایران، کشور ما از بین کشور‌های منطقه‌ای، درحال نو ظهور شدن است،گفت: ما از لحاظ معیشت و اقتصاد واقعا مشکل داریم و بسیاری از افراد جامعه ناراحت هستند، اما از لحاظ ابر قدرتی در چشم‌جهانیان مانند یک دکل بزرگ هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته