دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 16:24
قائم مقام نمایشگاه کتاب در نشست خبری

فروش ۷۰ میلیاردی در نمایشگاه کتاب/محرومان نمایشگاه تا روز سوم

فروش ۷۰ میلیاردی در نمایشگاه کتاب محرومان نمایشگاه تا روز سوم
قائم مقام نمایشگاه کتاب، از ثبت فروش ۷۰ میلیاردی در دو بخش مجازی و حقیقی خبرداد.
کد خبر : 847231

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب طی یک نشست به آمار فروش، محرومان نمایشگاه کتاب و بهشهای مختلف اشاره کرد.

** در نمایشگاه کتاب مجازی و حقیقی مجموعا تاکنون ۷۰ میلیارد تومان فروش ثبت شد

وی گفت: در دو بخش نمایشگاه کتاب مجازی و حقیقی مجموعا تاکنون ۷۰ میلیارد تومان فروش ثبت شده که تا ساعت ۲۱ شب گذشته در بخش مجازی ۲۵ میلیارد تومان ثبت شده که ۱۸ میلیارد سهم ناشران و ۷ میلیارد به کتابفروشان اختصاص دارد.در واقع این میزان فروش برای ۲۲۰ هزار نسخه است.

به گفته وی، بر اساس آمار بخش حقیقی و حضوری ۴۵ میلیارد تومان فروش را ثبت کرده است.

** ۴۳ کتابفروش از استان تهران و ۱۶۷ کتابفروش از غیر تهران

رمضانی گفت: از میان ۲۱۰ کتابفروش حاضر ۴۳ کتابفروش از استان تهران و ۱۶۷ کتابفروش از غیر تهران در نمایشگاه مجازی حاضرند. البته مجموع سفارشهای تحویل شده تاکنون هزار سفارش بوده است.

** آراء صادره برای متخلفان

وی به آرای کمیته رسیدگی به تخلفات هم اشاره کرد و گفت: در روز نخست نمایشگاه یکی از ناشران که آثار بدون مجوز عرضه میکرد با توجه به اسناد و ضوابط اعلامی متخلف شناخته شد و از امروز به مدت سه روز از نمایشگاه فعلی کتاب و محرومیت از نمایشگاه مجازی و استانی طی یک دوره محکوم شد.

وی ادامه داد، ناشری که به دلیل عدم رعایت پوشش اسلامی فعال بود مطابق آیین نامه تذکر دریافت کرد و برای او پرونده تشکیل شد.

** نمایشگاه مجازی در جست و جو مداخله‌ای ندارد‌

قائم مقام نمایشگاه تصریح کرد: در جلسه دوم هیات رسیدگی به تخلفات برای دوناشر دیگر رای صادر شد آنها هم بواسطه عدم رعایت پوشش مناسب رای دریافت کردند و در ادامه تعهد کتبی و درج در پرونده آنها هم انجام شد.

وی درباره اینکه در نمایشگاه مجازی وقتی یک کتاب سرچ می‌شود کتاب ناشر کتاب ساز زودتر از ناشر اصلی نمایش داده می‌شود، چرا چنین باگی از سیستم رفع نشده است؟ گفت: نمایشگاه مجازی در جست و جو مداخله‌ای ندارد‌. الگوریتم جست و جو به صورت عادی کتاب‌ها را به نمایش می‌گذارد.

** مقام مسئول نمایشگاه کتاب عذرخواهی کرد

این مقام مسئول با اشاره به استقبال گسترده هموطنان از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در روز جمعه از کمبود فضای پارکینگ و همچنین برخی مشکلات تهویه مطبوع در سالن‌ها عذر خواهی کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته