دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درستی خبر داد:

خاموش بودن پله‌برقی مترو به معنی خرابی آن نیست

خاموش بودن پله‌برقی مترو به معنی خرابی آن نیست
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در برخی ساعات غیر پیک بعضی از پله برقی‌های ایستگاه‌های مترو شهر تهران خاموش می‌شود اما این خاموشی به دلیل خرابی پله برقی‌ها و وجود نقص نیست.
کد خبر : 846626

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

درستی در این نشست خبری اظهار کرد: در برخی ساعات غیر پیک بعضی از پله برقی‌های ایستگاه‌های مترو شهر تهران خاموش می‌شود اما این خاموشی به دلیل خرابی پله برقی‌ها و وجود نقص نیست.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که هیچ پله برقی را در ایستگا‌ه‌های مترو خاموش نگذاریم اما همانطور که ممکن است یک وسیله برقی در خانه خراب شود گاهی این مشکل به دلایل مختلف برای پله برقی‌های مترو به وجود می‌آید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد ما سعی می‌کنیم تا خرابی پله برقی ها را در اسرع وقت مرتفع کنیم.

درستی همچنین یادآور شد: در حال حاضر برخی از آسانسورهای فعلی مترو به لحاظ استاندارد با قوانینی که سازمان استاندارد برای آسانسورها تعیین کرده است مطابقت ندارد و طی تفاهماتی که در طول یکسال گذشته با سازمان استاندارد انجام داده‌ایم برخی از مشکلات در حال مرتفع شدن است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کلیه ایستگاه‌های مترو تهران در مجموع ۱۵۵ آسانسور داریم و تنها ۳ آسانسور دچار مشکل بوده و غیر فعال است و در صدد هستیم تا مشکلات این چند آسانسور را هم برطرف کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۷ آسانسور در مترو به دلیل نداشتن استانداردهای لازم بیرون از دایره خدمت دهی و غیر فعال هستند

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اضافه کرد: در مجموع در سایر ایستگاه‌های مترو ۱۱۸۹ پله برقی وجود دارد که در همه خطوط هفت گانه توزیع شده و تعمیر و رفع مشکلات پله برقی‌هایی که به دلیل خرابی خارج از سرویس دهی هستند به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد.

 

درستی همچنین خاطرنشان کرد: از حدود ۱۲ روز قبل تا کنون پله برقی ایستگاه دروازه دولت خاموش است و بر اساس گزارشی که به بنده ارائه شده است مشکلات پله برقی این ایستگاه تا روز ۲۹ اردیبهشت مرتفع شده و برای خدمت دهی آماده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: گاهی ممکن است در برخی ايستگاه‌ها مثل ایستگاه تجريش يک پله برقى خراب شود و به دلیل عمق زیاد مشكل بزرگى برای مسافران به وجود بیاید و چنین ايستگاهی مهم است ولی در دیگر ايستگاه‌ها مثل ایستگاه شادمان و پانزده خرداد خرابی پله برقی مشکلات مشابهی را ایجاد می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: در دوره جدید مدیریت مترو تا کنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین قطعه کرده‌ایم و از نیمه دوم سال گذشته توجه ویژه‌ای به فعال بودن پله‌های برقی داشتیم و همه تلاش ما این است که درصد خرابی‌های آن‌ها پایین آورده و کاهش بدهیم.

 

درستی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به تعداد پله برقی‌های فعال در مترو تکنسین پای پله‌های برقی بگذاریم و البته در روزهای خاص این کار را انجام می‌دهیم ولی تمام خطوط پیمانکار دارند و حضور تکنسین‌ها در خطوط پر تردد برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است.

 

وی گفت: برخی از پله‌های برقی حدود ۲۵ سال است که درحال فعالیت هستند و تلاش ما این است که هرچه بهتر بتوانیم پله‌ها را سرپا نگه‌ داشته و مشکلات موجود را برای ادامه خدمت دهی برطرف کنیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه یادآور شد: قرارداد ۶۳۰ واگن به مسیرهای خوبی رسیده است و قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن قطار ملی در حوزه تأمین منابع به جاهای خوبی رسیده اما منکر وجود مشکلات نیستیم و با تمام وجود برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

 

درستی اضافه کرد: روزانه هزاران نفر را توسط مترو جا به جا می‌کنیم و ناوگان مترو در حال حاضر مشکلاتی دارد و کلیه خرابی‌ها و مشکلات موجود قابل پیش بینی نیستند.

 

وی تاکید کرد: باید با تمام داشته‌ها تلاش کرد و تلاش برای تأمین اعتبار برای واردات مترو گام بزرگی است و با وجود پذیرش کاستی‌ها، تلاش می‌کنیم تا خدمات مناسبی را به مسافران مترو ارائه بدهیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: از حدود ۱۰ روز آینده کار ارائه کارت بلیت الکترونیک جدید آغاز می‌شود و با خرید سخت افزارها نصب دستگاه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب