دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 18:33
وزیر میراث فرهنگی:

مشکلات صادرکنندگان صنایع‌دستی را به‌مرور حل کنیم

مشکلات صادرکنندگان صنایع‌دستی را به‌مرور حل کنیم
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به عقب‌ماندگی در حوزه صادرات صنایع‌دستی، ادامه داد: برخی مسائل مربوط به این حوزه را در دولت حل کرده‌ایم و در تلاش هستیم که تمامی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان را نیز به‌مرور حل کنیم.
کد خبر : 846293

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری: سیدعزت‌ الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیۀ بازدید از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که ظهر امروز انجام شد، صادرات حوزۀ صنایع‌دستی را بخش قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی کشور برشمرد و تقویت آن را، موجب قوی‌تر شدنِ هویت فرهنگی کشور و در نتیجه موجب قوام گردشگری خواند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی علی‌اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) و مریم جلالی (معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی) ظهر دوشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری در ایران اکسپو ۲۰۲۳ پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران بازدید و با غرفه‌داران گفت‌وگو کرد.

ضرغامی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در راستای معرفی ظرفیت‌ها و تسهیل شرایط صادرات صنایع‌دستی مفید دانست و با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های لازم برای صادرات صنایع‌دستی باید فراهم شود، گفت: صادرات جزو اولویت‌ها و موضوعات مورد تمرکز وزارت میراث قرار گرفته و طی این مدت در راستای تبیین نظام مسائل حوزۀ صادرات، چندین جلسۀ مشورتی با صادرکنندگان داشته‌ام.

او با اشاره به عقب‌ماندگی در حوزه صادرات صنایع‌دستی، ادامه داد: برخی مسائل مربوط به این حوزه را در دولت حل کرده‌ایم و در تلاش هستیم که تمامی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان را نیز به‌مرور حل کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه حوزه صنایع‌دستی بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: این حوزه علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می‌شود و مورد توجه ما قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته