دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 10:41
رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تبریز:

پیشگیری از ۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست

پیشگیری از ۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: ۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست قابل پیشگیری است.
کد خبر : 846151

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به مناسبت فرارسیدن پنجم ماه می (روز جهانی بهداشت دست) مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز، رئیس بیمارستان امام سجاد(ع)، مدیر خدمات پرستاری، کارشناس کنترل عفونت و جمعی از مسئولان و رابطین کنترل عفونت بخش‌های مختلف در سالن اجتماعات دکتر طوفان بیمارستان امام سجاد(ع) برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز در این نشست با تأکید بر شعار نجات زندگی با دستان پاک عنوان کرد:۷۰ تا ۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست قابل پیشگیری است، همچنین نقش کادر درمان در رعایت بهداشت دست مهم است.

۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست قابل پیشگیری است

حسین استادی اضافه کرد: تلاش و جدیت بیمارستان‌ها در زمینه آموزش مداوم شست‌وشوی دست می‌تواند منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار کارکنان شده و در نهایت این رفتار به شکل یک عادت و فرهنگ نهادینه خواهد شد که اثرات مثبت آن در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی بسیار قابل توجه است.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) هم در این مراسم با اشاره به شعار امسال با نام «نجات زندگی با دستان پاک» گفت: از سال ۲۰۰۵ میلادی که سازمان بهداشت جهانی شعار «مراقبت تمیز مراقبت امن‌تر» را سرلوحه امور خود قرار داد، بیش از ۱۳۰ کشور عضو سازمان و کشورهای غیرعضو، حمایت خود را برای پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی اعلام کرده و تسهیلاتی برای مهیاسازی بهداشت دست ایجاد کردند.

۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست قابل پیشگیری است

پرویز اسدی افزود: اهمیت بهداشت دست در دوران شیوع کرونا و پس از آن بیش از بیش نمایان شد و یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل این بیماری خطرناک بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان کادر درمان و رابطان کنترل عفونت با عنوان «الگوی رعایت بهداشت» تجلیل و تیم کنترل عفونت در راستای ارتقای آگاهی پرسنل و بیماران در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش تکنیک پنج مرحله‌ای بهداشت دست به صورت عملی با حضور تیم ایمنی در تمامی بخش‌های بیمارستان ارائه شد.

به مناسبت گرامیداشت روز ماما هم مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز و رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) تبریز، مدیر خدمات پرستاری برگزار شد.

پرویز اسدی با تبریک این روز از خدمات ارزنده و تلاش‌های بی شائبه همکاران مامایی در حوزه بهداشت و درمان جهت ارتقای شاخص‌ها از جمله زایمان بهداشتی، مراقبت‌های بهداشتی قبل، حین بارداری، پس از زایمان و نیز ارائه خدمات مامایی به زنان همسردار سنین باروری ازجمله غربالگری‌های سرطان و شناسایی و پیگیری مادران نیازمند مراقبت ویژه به طور شبانه روزی قدردانی کرد و از ماما‌های نمونه تجلیل شد.

پیشگیری از ۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی با شستن صحیح دست

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته