دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 08:56
تعمدی بودن حادثه در دست بررسی است؛

هجوم خودرو به میان جمعیت در «تگزاس» حداقل ۷ کشته بر جا گذاشت

هجوم خودرو به میان جمعیت در «تگزاس» حداقل ۷ کشته بر جا گذاشت
ایالت «تگزاس» آمریکا صحنه زیرگرفتن چندین عابر پیاده از سوی مردی بود که مشخص نیست با قصد قبلی دست به این اقدام زده یا بی احتیاطی کرده است.
کد خبر : 846111

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، هجوم یک خودرو به میان عابران پیاده در «برانزویل» تگزاس بار دیگر نام این ایالت را به صدر اخبار جهان آورد.

این اقدام که در حوالی یک مرکز اسکان افراد بی خانمان رخ داد، دست کم ۷ قربانی گرفت و به جراحت چندین نفر دیگر منجر شد.

مردی که عامل حمله است در بازداشت به سر می‌برد تا درباره اینکه این اقدام از سر بی دقتی بوده یا با انگیزه قبلی انجام شده، تحقیق شود.

یک روز قبل از این حادثه، تگزاس شاهد یک واقعه کشتار جمعی بود که در پی تیراندازی در یک مرکز خرید شلوغ رخ داد و دست کم ۸ کشته بر جای گذاشت.

بعد از این اقدام مسلحانه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواستار تصویب لایحه‌ای در کنگره برای ممنوع کردن مالکیت سلاح‌های تهاجمی شد.

وی در پستی که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد نوشت: «کنگره باید لایحه‌ای با موضوع ممنوع کردن مالکیت تسلیحات تهاجمی و خشاب‌های با ظرفیت بالا، بررسی جامع سوابق، الزام به نگهداری ایمن و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه را نزد من بفرستد. من آن را بلافاصله امضا خواهم کرد. ما برای امن نگه داشتن خیابان‌های خود دست کم به این لایحه نیاز داریم».

خشونت مسلحانه در آمریکا سالانه ده‌ها جنایت دلخراش را رقم می‌زند و بحث درباره اصلاح قانون حمل اسلحه شخصی را داغ می‌کند. با این حال، نفوذ لابی قدرتمند سلاح در کنگره آمریکا مانع از تصویب قوانین کارآمد در این زمینه می‌شود.

از سال ۲۰۱۰، انجمن ملی سلاح بیش از ۱۴۰ میلیون دلار پول را به سوی نامزد‌های مدافع اسلحه در انتخابات هدایت کرده است.

انجمن ملی سلاح نفوذ قابل توجهی از طریق اعضای خود دارد که بسیاری از آن‌ها صرفاً بر حسب موضع‌شان درباره اسلحه به نامزد‌ها رأی خواهند داد.

این انجمن اعضای کنگره را از A تا F بر حسب میزان دوستی‌شان در برابر حقوق حفظ اسلحه رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌بندی‌ها توانایی نامزد‌های موافق اعمال محدودیت بر حمل سلاح را برای حفظ کرسی‌شان به چالش می‌کشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب