دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 10:19
امام جمعه همدان:

فضای سیاسی دانشگاه باید متفاوت از جامعه باشد

فضای سیاسی دانشگاه باید متفاوت از جامعه باشد
حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعباتی گفت: فضای سیاسی در دانشگاه باید متفاوت با عرصه جامعه باشد و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند به این موضوع کمک کند.
کد خبر : 846105

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعباتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار محمدعظیم خدایاری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: گره خوردن دانشگاه به زندگی اجتماعی و اقتصادی جامعه از ضروریات است و دانشگاه باید به سمت حل مسئله محور پیش برود. فضای سیاسی در دانشگاه باید متفاوت با عرصه جامعه باشد و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی افزود: اکنون جریان حاکم در دانشگاه آزاد اسلامی منصوب به طیف انقلاب است و مدیران این دانشگاه باید انقلابی فکر کنند و عمل انقلابی داشته باشند. سلوک اخلاقی و انقلابی مدیر باید به‌گونه‌ای باشد مجموعه همراه آن همراه و همیار شود. دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فردی همراه مدیریت هستند و باید به نحوه شایسته از این فضا و فرصت به نفع جامعه بهره برد.

**مردم به دلیل اخلاق و اخلاص سردار سلیمانی را قبول داشتند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: همه توده مردم به دلیل اخلاق و اخلاص سردار را قبول داشتند. حاج قاسم خود را فدای مردم کرده و اجازه نداد در حق کسی ظلم کند این ویژگی بود که همه افراد جامعه را از هر تیپ و طیفی همراه این شهید بزرگوار کرد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی اضافه کرد: حاج قاسم با عملکرد خود تبدیل به یک شخصیت کاریزماتیک در جهان و قهرمان ملی شد و امروز در حوزه مدیرت کشور و دانشگاه نیاز به تفکر و مکتب سلیمانی داریم تا بتوانیم به‌شدت به سرمایه اجتماعی نظام بیفزاییم.

وی مقایسه دولت سیزدهم را با سایر دولت‌ها اشتباه دانست، توضیح داد: در این دولت سه نوع مدیریت وجود دارد و یکی افراد انقلابی و پاکار نظام و متخصص دوم افرادی که این تفکر را قبول ندارند؛ اما به پست و مقام در دولت رسیده‌اند و سوم افراد ناکارآمد که دارند با عملکرد خود به دولت و مردم صدمه وارد می‌کند.

**رویکرد‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحول مدار باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با اشاره به اینکه اگر دانشگاه می‌خواهد در جامعه تحول ایجاد کند باید خود در رویکرد‌های آموزشی و پژوهشی تحول‌مدار باشد، عنوان کرد: با وجود سند تحول و تعالی دانشگاه رویکرد تحول گرایانه در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.

محمدعظیم خدایاری ادامه داد: در مباحث فرهنگی با توجه به دغدغه مقام عظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در محور‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از مهمترین مباحث فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و رویداد مشق امید که با بیان علمی مسئله محوری و بیان راهکار حل مسئله از دیگر رویکرد‌های جدید دانشگاه در حوزه مباحث اجتماعی است.

وی وفاق و همدلی را لازمه مدیریت و تبیین کرد:  اگر در مجموعه‌ای همدلی نباشد کار‌ها پیش نخواهد رفت. با توجه به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول و تعالی دانشگاه باید به سمت دانشگاه با رویکرد حل مسئله در استان پیش برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته