دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1402 - 14:17
مسئول راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد:

سازمان سما ۸۰۰ مدرسه در کشور راه‌اندازی کرده است

سازمان سما ۸۰۰ مدرسه در کشور راه‌اندازی کرده است
جعفر کبیری عنوان کرد: سازمان سما ۸۰۰ مدرسه در کشور راه‌اندازی کرده است؛ اما هدف و ساختار مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت با این مدارس تفاوت‌های اساسی و بنیادین دارد.
کد خبر : 845917

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر کبیری مسئول راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از دبیرستان سعادت زابل بازدید و با حضور در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل با مسئولان این دانشگاه درباره راه‌اندازی دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی در زابل گفت‌وگو کرد.

مسئول راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به تجربه موفق تأسیس نخستین دبیرستان معارف و علوم اسلامی معارف در مقطع دبیرستان دوره اول پسرانه در شهرستان زابل از همراهی و حمایت واحد بین‌المللی زابل قدردانی کرد.

کبیری، تأسیس این مدارس را در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: سازمان سما بیش از ۸۰۰ مدرسه در سطح کشور راه‌اندازی کرده است؛ اما هدف و ساختار مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت با این مدارس تفاوت‌های اساسی و بنیادین دارد.

وی، الگوی تأسیس مدارس سعادت را مدارس علوم و معارف شهید آیت‌الله مطهری عنوان و بیان کرد: تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری درباره مدارس شهید آیت‌الله مطهری انجام گرفت و نقاط قوت و ضعف این مدارس احصا و سعی شده در تأسیس و راه‌اندازی مدارس سعادت نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

مسئول راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را یکی از اهداف این مدارس دانست و خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی این مدارس روی کمیت اصرار نداریم و مهم‌ترین عامل در رسیدن به اهداف مدارس سعادت را کادر مدیریت و آموزش می‌دانیم و معتقدیم معلم مجرب تراز انقلاب اسلامی می‌تواند دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

کبیری از تأسیس نخستین دبیرستان دوره اول دخترانه علوم و معارف اسلامی سعادت در زابل خبر داد و بیان کرد: واحد بین‌المللی زابل در تأسیس دبیرستان پسرانه سعادت زابل همکاری بسیار مطلوبی داشته، امیدواریم این همکاری در راه‌اندازی دبیرستانه دخترانه نیز همچنان ادامه داشته باشد.

وی تشریح کرد: کسانی که در مدارس علوم و معارف اسلامی فعالیت کرده و در راه‌اندازی آن کمک می‌کنند، پای خود را جا پای ائمه اطهار علیهم‌السلام می‌گذارند. تجربه‌ خوب راه‌اندازی نخستین مدرسه سعادت در سیستان این نوید را می‌دهد که دبیرستان‌های علوم و معارف زابل بهترین مدارس کشور خواهند شد.

با موافقت و قول مساعد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل مقرر شد بخشی از دانشکده مهارت و کارآفرینی این دانشگاه در اختیار دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه قرار گرفته و از سال تحصیلی آینده این دبیرستان به دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد بین‌المللی زابل منتقل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته