دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجم زیادی از بار مسئولیت آموزش و پرورش بر دوش مدارس سماست

حجم زیادی از بار مسئولیت آموزش و پرورش بر دوش مدارس سماست
رئیس آموزش و پرورش شهرستان زابل تأکید کرد که حجم زیادی از بار مسئولیت آموزش و پرورش در کشور بر دوش مدارس غیر دولتی و مهم‌ترین آنها مدارس سماست.
کد خبر : 937247

به گزارش خبرنگار آنا، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل با معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زابل دیدار کردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان زابل در این دیدار رویکرد جدید آموزش و پرورش را تشریح کرد و گفت: مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان در نظام‌های آموزشی نوین بیش از نمره و معدل اهمیت دارد.

عباس میر، مهارت‌آموزی را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: دانش‌آموزان با مهارت‌یابی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر آماده شوند.

حجم زیادی از بار مسئولیت آموزش و پرورش بر دوش مدارس سماست

وی، مهارت‌آموزی را مقوله‌ای دانست که همواره مورد توجه نظام‌های آموزشی پیشرفته قرار دارد و افزود: تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده مهیا سازد، از این رو، برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راه‌های افرایش مهارت افراد در نظام آموزشی بود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت رشته‌های فنی و حرفه و کار و دانش در نظام آموزش و پرورش و آینده شغلی دانش‌آموزان تبیین کرد: تغییر نگاه نمره محور حاکم بر نظام آموزشی به نگاهی مبتنی بر افزایش درک و مهارت دانش‌آموزان، شاید یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای رقم زدن آینده‌ای روشن برای کشور است.

میر، مدارس سما را بازویی قدرتمند برای نظام آموزشی کشور دانست و تأکید کرد: حجم زیادی از بار مسئولیت آموزش و پرورش در کشور بر دوش مدارس غیردولتی و مهم‌ترین آنها مدارس سماست.

وی متذکر شد: مدارس سما در سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار عالی در ایجاد مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دارند و آموزش و پرورش در تأسیس این مدارس به مجموعه سما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب