دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1402 - 16:34
رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان:

دانش روانشناسی نیاز به توسعه پایدار و کاربردی دارد

دانش روانشناسی نیاز به توسعه پایدار و کاربردی دارد
محمدحسین رنجبر گفت: دانش روانشناسی نیاز به توسعه پایدار و کاربردی دارد و مدارس باید از کادر آموزشی ماهر و متخصص در زمینه علوم روانشناسی برای تربیت افراد استفاده کنند.
کد خبر : 845765

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از بندرعباس، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در همایش بزرگداشت روز روانشناس اظهار کرد:  دانش روانشناسی نیاز به توسعه پایدار و کاربردی دارد و مدارس به‌عنوان اولین محیط امن پرورش و تربیت کودکان و آینده‌سازان باید از کادر آموزشی دوره دیده، ماهر و متخصص در زمینه علوم روانشناسی برای تربیت افراد برای بالابردن عزت و اعتمادبه‌نفس استفاده کنند و آموزش در دانشگاه‌ها نیز باید بر مبنای شناخت اصول روان‌شناختی باشد.

وی با اشاره به اهمیت، شناخت علوم روانشناسی و اثربخشی آن بر ارتقا سطح روانی، مطلوبیت زندگی اجتماعی، خانوادگی و توسعه کشور افزود: امروزه در دنیا مبحث روانشناسی، مشاوره و تحلیل رفتار افراد یکی از مهم‌ترین مصادیق پرورش فکری و ذهنی افراد جامعه برای قدرت بخشیدن و امید دادن به آینده و واقعیت‌های پیش روی افراد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره نباید مختص قشر مرفه باشد و تدابیری باید از سوی مقامات ذی‌ربط اتخاذ شود که همه طبقات اجتماعی با هر میزان درآمدی بتوانند از مشاوره تخصصی روانشناسان کمک بگیرند.

رنجبر عنوان کرد: از افتخارات مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان مشاوره توسط استادان مجرب و متخصصان روانشناسی با بهترین کیفیت و حداقل هزینه درمرکز مشاوره دانشگاه است و نتیجه این حمایت حداکثری از دانشجویان و خانواده‌هایشان و استفاده از جلسات مشاوره و راهکار‌های درمانی متخصصین در این مراکز و درنهایت رضایتمندی و نتیجه مثبت مراجعین از جلسات مشاوره می‌تواند کمک شایانی در پیش برد اهداف دانشگاه و در نهایت کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: شکوفاشدن استعداد‌های بالقوه جوانان و تبدیل آن به استعداد‌های بالفعل برای توسعه فردی و گروهی باید مورد تأکید قرار گیرد؛ زیرا توسعه زیرساخت‌ها و فرهنگ اجتماع برای داشتن کشوری مقتدرتر و پیشرفته‌تر در آینده با وجود منابع انسانی توانمند بدون توجه به توسعه فردی و گروهی سخت و گاهی حتی ناممکن می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با قدردانی از همه استادان و دانشجویان روانشناسی دانشگاه که در راستای اصلاح ساختار‌های روانی و فکری جامعه تلاش می‌کنند، توضیح داد:  حضور پررنگ و تلاش روانشناسان این معماران پرتلاش روح روان در مقوله آموزش می‌تواند جامعه را به سمت توسعه پایدار کمک کنند.

به گزارش آنا، این مراسم شامل سخنرانی‌های تخصصی در حوزه روانشناسی و مشاوره، برنامه‌های شاد و متنوع نیز بود که در پایان از فعالان حوزه روانشناسی و استادان این رشته با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته