دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1402 - 12:01
سفر چین گانگ به اسلام آباد؛

پکن: آماده همکاری با پاکستان برای بازسازی افغانستان هستیم

پکن: آماده همکاری با پاکستان برای بازسازی افغانستان هستیم
وزیر خارجه چین در دیدار با رئیس جمهور پاکستان خواستار افزایش تلاش‌های مشترک برای پیشبرد روند صلح آمیز بازسازی افغانستان شد.
کد خبر : 845656

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایتارتاس، «چین گانگ» وزیر خارجه چین که به اسلام آباد رفته است، در دیدار با «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان، خواستار افزایش هماهنگی‌ها برای بازسازی افغانستان شد.

وی در این باره گفت: در رابطه با موضوع افغانستان، چین آماده تقویت ارتباطات و هماهنگی‌ها با پاکستان و تشریک مساعی برای پیشبرد روند صلح آمیز بازسازی این کشور است.

به گفته وزیر خارجه چین، دولت پکن می‌کوشد تا ثبات و توسعه منقطه را از راه تشریک مساعی تضمین کند.

همچنین، وی رابطه و شراکت چین - پاکستان را راهبردی توصیف کرد و گفت که دو کشور به دنبال همکاری جامع در تمامی زمینه‌ها هستند.

قرار است «امیر خان متقی» وزیر خارجه طالبان هم که هفته گذشته موافقت سازمان ملل را برای سفر به اسلام آباد جلب کرد، برای دیدار با همتایان چینی و پاکستانی خود راهی اسلام آباد شود.

متقی سال‌ها است که به دنبال اعمال تحریم‌های سازمان ملل، با ممنوعیت سفر و همچنین تحریم تسلیحاتی و توقیف اموال مواجه است.

اطلاعاتی درباره محور‌های احتمالی دیدار وی با همتایان چینی و پاکستانی به بیرون درز نکرده است، اما در گذشته، اسلام آباد و پکن از پیوستن طالبانِ افغانستان به کریدور اقتصادی چندمیلیارد دلاریِ چین-پاکستان (CPEC) استقبال کرده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته