دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1402 - 23:03
در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش و پرورش همدان؛

حسینی: اوضاع جهان به نفع ایران در حال تغییر است

حسینی: اوضاع جهان به نفع ایران در حال تغییر است
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اوضاع جهان به نفع ایران و جبهه مقاومت اسلامی در حال تغییر است.
کد خبر : 845443

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش و پرورش همدان افزود: تعامل ایران با منطقه، کشور‌های آسیایی، قدرت‌های بزرگ اقتصادی نظیر چین، هند، روسیه و دیگر کشور‌ها در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

وی افزود: اگر در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور ناچیز و اندک بود، ولی دولت سیزدهم درصدد افزایش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری است.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: اینک طرح‌های بزرگی در حوزه معدن، صنعت، نفت و گاز آغاز شده و صادرات در حال افزایش است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه باید توجه بیشتری به سند تحول شود گفت: این دولت در کنار ویژگی‌های انقلابی، مردمی و تحول گرا دارای خصوصیت بارز ولایی بودن نیز است.

وی توضیح داد: بلافاصله بعد از تاکید و توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب، رییس جمهور این فرمایشات و نکات ارزنده را به سرعت در دستور کار هیات دولت قرار می‌دهد.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: مساله آموزش در کنار امنیت، سلامت و سیاست خارجی جنبه حاکمیتی دارد و در این راستا باید به مدارس دولتی توجه شود.

حسینی تاکید کرد: نباید برون سپاری آموزش و پرورش به عنوان یک اصل تلقی شده و چارچوب‌ها از بین برود بلکه باید به فکر تقویت مدارس دولتی بود.

وی اضافه کرد: باید همانگونه که دانش آموزان اقبال زیادی برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی دارند برای تحصیل در مدارس دولتی آموزش و پرورش نیز اقبال نشان دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در نشستی با معلمان؛ آن‌ها بیش از دغدغه اقتصادی، مشکلات و چالش‌های اجتماعی را مطرح کردند مشکلاتی که رفع آن‌ها نیازمند استفاده از توان فکری معلمان است.

حسینی ادامه داد: در بودجه سالانه درصدی برای کار‌های فرهنگی پیش بینی شده که بخشی باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

وی بیان کرد: اگرچه طرح رتبه بندی معلمان با وجود مشکلات فراوان در آغاز راه؛ اما دولت این بار سنگین را پذیرفت چرا که توجه و اهتمام جدی به موضوع تعلیم و تربیت دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری پرداخت و گفت: بیان کم نظیر برای متقاعد کردن مردم، سلوک رفتار و منش او برای همه الگو و درس بود.

وی افزود: استاد مطهری قول و کارش یکسان بود بنابراین قول او اثر گذار بود و دیگران را همراه می‌کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور ادامه داد: این فیلسوف و مفسر بزرگ با علم به نیاز جامعه حتی در بخش کودک اقدام به نوشتن کتاب داستان راستان کرد.

حسینی افزود: در بحث هویت و تاریخ هر جا می‌دید که احتمال بروز مشکل است در زمینه حماسه حسینی و تحریفات عاشورا، تاریخ معاصر و اقتصاد اسلامی ایشان نوشته‌هایی دارند که برای ما منشا اثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته