دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1402 - 00:05
هفته بیست و هشتم لیگ برتر

استقلال به دنبال بقا در کورس قهرمانی، نفت به دنبال بقا در لیگ برتر

استقلال به دنبال بقا در کورس قهرمانی، نفت به دنبال بقا در لیگ برتر
استقلال برای آنکه در کورس قهرمانی باقی بماند باید مقابل صنعت نفت آبادان برنده باشد و در مقابل شاگردان ویسی برای گرفتن امتیاز از استقلال دست به هر کاری خواهند زد.
کد خبر : 845285

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و صنعت نفت بادان در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ساعت 18 فردا در ورزشگاه آزادی رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. دو تیم تا به حال ۵۱ مرتبه مقابل هم صف‌آرایی کردند که حاصل دیدارهای مستقیم آنها، ۲۳ پیروزی برای استقلال، ۱۱ بُرد برای صنعت نفت و ۱۷ مسابقه با تساوی بوده است. در بازی رفت استقلال در ورزشگاه تختی آبادان یک بر صفر برنده شد و این بار دو تیم در حالی مقابل هم می‌ایستند که هر دو باید برنده شوند و این موضوع باعث افزایش جذابیت مسابقه خواهد شد. 

استقلال با ۵۵ امتیاز در رده سوم است و تنها ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. در مقابل صنعت نفت با ۲۰ امتیاز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده و در آستانه سقوط به لیگ دسته اول است. با توجه به اینکه پس از این بازی تنها ۶ امتیاز دو بازی پایان فصل باقی خواهد ماند هر دو تیم می‌دانند که شکست در این بازی وضعیت‌شان را برای رسیدن به هدف پیش رو بغرنج می‌کند. استقلال عملاً فرصت رسیدن به پرسپولیس و سپاهان را از دست خواهد داد و صنعت نفت هم نمی‌تواند فاصله‌اش را با مس کرمان کاهش دهد. تساوی هم کمکی به استقلال نمی‌کند، چون تیم‌های اول و دوم جدول در شرایط خوبی قرار دارند و با توقف استقلال، فاصله‌شان را با این تیم بیشتر می‌کنند. در مقابل تساوی برای صنعت نفت نتیجه بدی نیست. چون مس کرمان رده چهاردهمی در پنج بازی آخر ۲ امتیاز کسب کرد و سه بازی پایانی با شکست به پایان رسانده است. ضمن اینکه این هفته با تراکتور بازی دارد که می‌خواهد رتبه چهارم و امید به کسب سهمیه آسیایی را از دست ندهد.

ریکاردو ساپینتو در بازی فردا کوین یامگا را در اختیار ندارد. بازیکنی که به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ تا پایان فصل غایب است. استقلال در ۱۳ بازی قبلی که میزبان بوده تنها ۲۶ امتیاز گرفته و صنعت نفت هم در ۱۳ بازی خارج از خانه تنها ۱۰ امتیاز کسب کرده است. آبادانی‌ها تنها دو بازی بیرون از خانه را با برتری به پایان رسانده‌اند.

با توجه به حساسیت بازی‌های پایان فصل و اینکه تیم‌ها هر چه دارند می‌گذارند تا نتیجه بگیرند باید دید استقلال می‌تواند موفق‌تر باشد یا صنعت نفت، در شرایطی که در چنین بازی‌هایی ضریب اشتباهات ناخواسته بیشتر می‌شود و تیمی موفق‌تر است که منطقی‌تر بازی کند و از غفلت حرف استفاده کند. ساپینتو در صورتی که با استقلال قهرمان لیگ برتر شود اولین سرمربی خارجی آبی‌پوشان خواهد بود که چنین موفقیتی را در نخستین سال مربیگری‌اش رقم می‌زند و با این حساب عطش زیادی دارد تا با شکست صنعت نفت، تیمش را در کورس قهرمانی حفظ کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته