دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1402 - 11:07
سرپرست دانشگاه آزاد سراب:

دانشگاه رسالت تبیین اندیشه‌های فرهنگ اسلامی را برعهده دارد

دانشگاه رسالت تبیین اندیشه‌های فرهنگ اسلامی را برعهده دارد
احد عبادی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دستاورد نظام جمهوری اسلامی وظیفه تبیین اندیشه‌های اسلامی و تربیت دانشجویان مؤمن و ارزشی را برعهده دارد.
کد خبر : 845132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب و از معلم فریده باغبان جاوید پیشکسوت سرابی و همسر معلم شهید والامقام بیوک منیری تجلیل شد.

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تولید علم رسالت تبیین اندیشه‌های فرهنگ اسلامی را برعهده دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در این دیدار گفت: علم سلاح پیشرفت و استقلال کشور است و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دستاورد مستقیم نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر تولید علم وظیفه‌ای مضاعف در تبیین اندیشه‌های فرهنگ اسلامی و تربیت نسل مؤمن و انقلابی را بر دوش می‌کشد.

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تولید علم رسالت تبیین اندیشه‌های فرهنگ اسلامی را برعهده دارد

احد عبادی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی این دستاورد را در سایه حرکت جهادی استادان و اعضای هیئت علمی مؤمن و متعهد خود در تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی و آرمان‌های شهدای انقلاب در کنار آموزش و پژوهش محقق کرده است.

** معلم روشنگر فعل و قول الهی در جامعه بشری است

همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و سالروز گرامیداشت مقام معلم، نشست هم‌اندیشی با موضوع «استاد انقلابی در رهیافت اندیشه شهید مطهری با رویکرد تمدن نوین اسلامی» نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب در جمع استادان کانون بسیج اساتید و دفتر هم‌اندیشی استادان این دانشگاه برگزار شد.

تجلایی، معلمی را جریان‌ساز مسیر الهی دانست و افزود: معلم روشنگر فعل و قول الهی در جامعه بشری است.

وی با اشاره به آثار استاد شهید مطهری، وظیفه معلمی را در تحول و مانع‌زدایی بشر در یافتن فطرت الهی و رسیدن به انقلاب فطرت‌یابی توصیف کرد و توضیح داد: وظیفه معلم موحد در تمدن‌سازی اسلامی، بسترسازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته و تأثیرگذار در دستیابی به ابزار‌هایی در راستای حل مسائل جامعه اسلامی و در نهایت زمینه‌سازی ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و شکل‌گیری تمدن غایی اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تولید علم رسالت تبیین اندیشه‌های فرهنگ اسلامی را برعهده دارد

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب، نگاه مادی و دنیوی به علم و دانشگاه را موجبات سقوط جامعه دانست و افزود: معلم موحد و انقلابی باید دقت ویژه‌ای نسبت به معارف و معرفت در کنار قلب و شهود داشته باشد.

تجلایی گفت: ارتقا برای استاد موحد طریقیت است، نه موضوعیت و ملاک باید علم مستقل با محتوای فکری توحیدی باشد.

وی، عقلانیت همراه با حکمت و هنر استماع و روایتگری را از شاخصه‌های استاد انقلابی و موحد تمدن‌ساز از دیدگاه استاد مطهری عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته