بینش توحیدی و منش معلمی شاخصترین ابعاد وجودی شهید مطهری بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری (روز معلم و استاد) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ و خاطره تلخ شهادت شهید مطهری توسط گروهک کوردل فرقان اظهار کرد: شخصیت شهید مطهری برای امام خمینی(ره) یک الگوی ویژه و ممتاز بود.
وی با اشاره به سخنان گهربار امام خمینی(ره) که فرمودند: «در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ثلمهاى وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست»، ادامه داد: با مراجعه به آثار و پیامهای موجود استاد شهید مرتضی مطهری میتوانیم به ابعاد شخصیتی و منحصربه فردی که در ایشان وجود دارد پی ببریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، برجستهترین و شاخصترین ابعاد وجودی شهید مطهری را برخورداری از بینش توحیدی، منش معلمی و نظاممند بودن فعالیتهای ایشان برشمرد و افزود: شهید مطهری فرزند قرآن و دستپرورده این کتاب است که این ویژگی در تمام آثارش متبلور است.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه در مبحث برخورداری از منش معلمی به راستی که شهید مطهری یک معلم راستین در تمام حوزههای اخلاقی و تربیتی نظیر سادهزیستی، قلم رسا، ساده گفتاری و دیگر ویژگیهای یک معلم بود و تمامی نکات ارزشمند در ایشان قابل توصیف است، افزود: بصیرت و زمانشناسی شهید مطهری در طول ۴۴ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی به وضوح و روشنی قابل لمس بوده است.
** فعالیتهای شهید مطهری نظاممند بود
دوستار در موضوع نظاممند بودن فعالیتهای شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری در بُعد بصیرت به مرحلهای رسیده بود که به گفته متفکران زمان خود، مارکسیست و تفکر مارکسیستی را از خودشان بهتر میشاخت که این امر نشان از ژرفاندیشی این شهید دارد و پاسخگویی به شبهات و مباحث موجود در برهه حساس انقلاب اسلامی نیز یکی از ژرفاندیشیها بود.
وی با اشاره به قلمفرسایی شهید مطهری که در بالاترین سطح مانند مسائل فلسفی و پائینترین سطح یعنی بیان داستان برای جوانان که نشان از جامعیت علمی و صاحب نظر بودنشان در علوم دارد آثاری را تدوین کرده است، خاطرنشان کرد: شهید مطهری فراتر از یک معلم عادی و شخصیتی انسانساز بود که امام خمینی(ره) فرمودند: «آثار مطهری بدون استثنا آموزنده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه جویندگان علم و حقیقت میتوانند از چشمه علم و اندیشه برای بارور ساختن افکار خود بهره ببرند، تأکید کرد: شهید مطهری تراز نظاممند جمهوری اسلامی و انقلاب است که دانشگاههای کشور باید برای رسیدن به سعادت، از آثار و افکار ایشان بهره ببرند تا به نخستین محور توسعه که توسعه نگرش است دست یابند.
دوستار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره پیشرفت کشور، گسترش فضای انقلاب، ارتقای کیفیت علمی و حفظ کیان دانشگاه که از مهمترین عوامل توسعه دانشگاه و به تبع آن کشور است، تشریح کرد: برای دستیابی به ارتقای کیفیت علمی باید تعصب علمی و دانشی داشته باشیم که این امر با ارائه مطالب توسط استادان بهصورت کامل برقرار میشود.
وی، غیرت سازمانی را یکی دیگر از مؤلفههای ارتقای کیفیت سازمانی دانست و عنوان کرد که ما مکلف، موظف و متعهد به این هستیم که نیروهای خود را در تراز انقلاب پرورش دهیم که این عقیده، شالوده و اساس دانشگاه که یکی از ارکان علمی هر شهر و شهرستان است را پیریزی میکند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: تراز دانشگاه، تراز اندیشه است که ارتقای آن میتواند موجبات پیشرفت و تعالی کشور باشد.
انتهای پیام/