دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گالری ابوالفضل عالی چه خبر است؟

«پژواک خیال» آثاری بر گرفته از تخیلات و الهامات یک نقاش

«پژواک خیال» آثاری بر گرفته از تخیلات و الهامات یک نقاش
گالری ابوالفضل عالی در یک روز خنک بهاری میزبان علاقه مندان نقاشی‌های منصوره عالیخانی با عنوان «پژواک خیال» شد.
کد خبر : 844858

به گزارش خبرنگار فرهنگی گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، نمایشگاه «پژواک خیال» مجموعه آثار نقاشی منصوره عالیخانی از روز گذشته، یازدهم اردیبهشت ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری میزبان علاقه مندان شده است.

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور هنرمندانی چون حسین عصمتی، امیرحسین آقامیری و علی محمد شیخی افتتاح شد. سی تابلوی آبستره و مدرن با تکنیک اکرلیک در این کار قرار گرفته که مجموع آنها طی شش سال گذشته خلق شده و از الهامات عالیخانی از طبیعت و شهود این هنرمند روی بوم نقاشی است.

عالیخانی با حضور در جمع دوستان و اهالی هنر نقاشی‌هایش را کشف و شناسایی خودآگاه و ناخودآگاهی برای ایجاد و خلق آثار هنری معرفی کرد که در این بستر تخیلات، احساسات و اداراکاتش روندی را ایجاد کرده که هر خط مولد خط دیگری و هر رنگ عامل رنگ دیگر و هر فرم علت فرمی دیگر باشد.

نمایشگاهی که محصول روند فکری‌اند و او حس درونی خود در خلق این نقاشی‌ها را محصول یک روند فکری همسو با هنر معاصر می‌داند و بر این نکته تاکید دارد که در خلق نقاشی‌هایی که به نمایش گذاشته شده‌اند، گاه شهودش راهنمایش بوده و گاه تجربیات گذشته هنرمندان هم نسلش.

عالیخانی رسالت یک هنرمند را خلق زیبایی می‌داند و می‌گوید که هر رنگ و قلمی که به کارش اضافه کرده، بعد احساسی و هیجانی‌اش را تقویت می‌کرده است. او می‌گوید: هیچ یک از نقاشی‌های نمایشگاه «پژواک خیال» را با دیدن مستقیم خلق نکرده‌ام بلکه سعی داشته‌ام بازی‌های بصری در کارم اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه هنرمند باید جستجوگر و خلاق باشد این آثار در پی کشف و شهود زیبایی بوجود آمده‌اند.

علاقه‌مندان به بازدید از آثار ارائه شده در نمایشگاه «پژواک خیال» می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته