دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

شروط تثبیت نرخ تخم مرغ در بازار

شروط تثبیت نرخ تخم مرغ در بازار
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از چندروز گذشته قیمت تخم مرغ به شانه‌ای ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش داده شد.
کد خبر : 844719

حمیدرضا کوچک کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام اینکه از سه روز پیش قیمت تخم مرغ  به شانه‌ای ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش داده شده است، گفت:درخواست افزایش قیمت تخم مرغ از ۲ ماه گذشته  به منظور جلوگیری از ایجاد بحران در نیمه دوم سال جاری مطرح شد و  در ادامه این مطالبه، مکاتباتی  با وزارت جهادکشاورزی صورت گرفت تا مرغداران تولید مرغ تخم گذار بتوانند نرخ تخم مرغ  را افزایش دهند.

وی ادامه داد: البته این اقدام به پیوست مجوز افزایش قیمت از سوی اتحادیه انجام گرفته است و به همه نمایندگی‌ها در استان‌ها و البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این قیمت را اعلام شد. این درحالی است که  تمام مصوبات قانونی لازم جهت این اقدام آماده و به دولت ارائه شده است.

راه پایداری تولید و تنظیم در عرضه تخم مرغ چیست؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه مرخ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان کنونی همچنان ۱۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده تخم مرغ است، اظهار داشت: هدف مرغداران تولید مرغ تخم گذار، پایداری تولید و تنظیم در عرضه تخم مرغ است، چرا که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید افزایش قیمت نهاده‌ها نیز بر آن اثرگذاشته است و اغلب تولیدکنندگان کمتر از زمان تعیین شده، مرغ‌های تخم گذار را روانه کشتارگاه می‌کنند.

کوچک کاشانی، قیمت اقتصادی برای تخم مرغ را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و تصریح کرد: تولید تخم مرغ باید اقتصادی باشد. اگر کمتر از رقم کنونی تخم مرغ عرضه شود، مرغداران ناگزیر برای جبران کسری درآمد و تأمین سرمایه باید زود تر از زمان استاندارد مرغ های تخم گذار را راهی کشتارگاه کنند و در نهایت آن هم با فاصله زمانی کوتاه، بازار عرضه تخم مرغ به چالش جدی کمبود و افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

به گفته این فعال حوزه تخم مرغ، میزان تولید کنونی این تولیدکنندگان ۳ هزار و ۳۰۰ تن است و در صورتی که دولت نهاده مورد نیاز را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین پایدار کند، امسال می‌توانند ۵ درصد تولید تخم مرغ  را در مرغداری ها افزایش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته