دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1402 - 09:22
رئیس دانشگاه آزاد خمینی‌شهر:

مشاغل آینده مهم‌ترین چالش‌ پیش روی دانش‌آموزان است

مشاغل آینده مهم‌ترین چالش‌ پیش روی دانش‌آموزان است
علی حیدری گفت: دانش‌آموزی که وارد محیط دانشگاه می‌شود نه از آینده مشاغل و نه از مشاغل آینده خبر دارد و با این چالش مواجه خواهد بود.
کد خبر : 844550

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از خمینی‌شهر، علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در همایش گرامیداشت هفته مقام معلم که در این واحد دانشگاهی برگزار شد به تبیین آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و با اشاره به اینکه این موضوع یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: دانش‌آموزی که وارد محیط دانشگاه می‌شود نه از آینده مشاغل و نه از مشاغل آینده خبر دارد و با این چالش مواجه خواهد بود که آیا در زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، همین مشاغل موردنیاز صنعت و جامعه خواهد بود؟

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر که اکنون ۳۵ ساله شده و خود را یکی از اجزاء شهرستان می‌داند این آمادگی را دارد تا با همراهی آموزش‌وپرورش شهرستان به تبیین آینده مشاغل و مشاغل آینده بپردازد و این آگاهی بخشی صحیح را به‌عنوان رسالت ذاتی دانشگاه به سرانجام برساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: این واحد دانشگاهی و امکانات آن متعلق به این شهر و مردم شهرستان خمینی‌شهر است و بی‌هیچ منتی در اختیار مردم خواهد بود در این راستا با تعاملی که با اداره آموزش‌وپرورش شهرستان صورت گرفته شاهد پذیرایی از دانش آموزان مدارس شهرستان در قالب روز باز دانشگاه خواهیم بود.

حیدری از نقش معلم در ارتقای سطح فرهنگ در جامعه سخن گفت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اشتغال و تولید بیان کرد: رسالت مشترک دانشگاه و آموزش‌وپرورش در تربیت نیروی متخصص، ماهر، متعهد، اجتماعی و مهارت محور است و دانشگاه و آموزش‌وپرورش زمان محدودی در اختیار دارند تا در راستای تربیت نیروی موردنیاز و مناسب صنعت و بنگاه اقتصادی نقش‌آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته