فناوریهای جدید برای اصلاح نظام تدریس در دانشگاهها مورد استفاده قرار میگیرد
رضا نقی زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در درباره اصلاح نظام تدریس در وزارت علوم گفت: در فرایند آموزشی، کلاسها با دو عنصر کلیدی استاد و دانشجو مدیریت میشوند و در لایه استادان برای تقویت این موضوع پیش بینی شده تا دورههای آموزشی سرآمدی را با محوریت برنامههای آموزشی و چگونگی آموزشهای به روز، فناوریهای جدید آموزشی و شیوههای جدید آموزشی برای تمام اعضا هیات علمی برگزار کنیم.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم اضافه کرد: مقوله دوم در بحث اصلاح نظام تدریس دانشجویان مقررات آموزشی است، یعنی باید بتوانیم حضور متعهدانه دانشجویان و تلاش آنها را در کلاسها داشته باشیم که آئین نامه مقررات آموزشی در حال اصلاح است و برای سال تحصیلی جدید با رویکرد افزایش کیفیت آموزشی ابلاغ میشود.
بسیاری از دانشگاههای موفق جهان از روشهای آموزشی جدید مانند آموزش مبتنی بر مسئله (Problem-Based Learning)، آموزش مبتنی بر پروژه (Project-Based Learning) و آموزش معکوس (Flipped Classroom) به عنوان جایگزینی برای روشهای سنتی آموزش استفاده میکنند.
انتهای پیام/