دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1402 - 08:58
برای یک شبانه روز؛

ارتش آمریکا دستور توقف پرواز‌های نظامی را صادر کرد

ارتش آمریکا دستور توقف پرواز‌های نظامی را صادر کرد
پس از وقوع دو سانحه هوایی در ماه‌های اخیر، ارتش آمریکا تصمیم گرفت تا برای برسی رویه‌های امنیتی، پرواز‌های نظامی را برای یک بازه زمانی ۲۴ ساعته متوقف کند.
کد خبر : 844056

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد که در ماه میلادی آتی برای یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، کلیه پرواز‌های نظامی این کشور را به استثنای مواردی که جنبه حیاتی دارد، متوقف خواهد کرد.

این اقدام با هدف بررسی رویه‌های آموزش و ایمنی و بعد از آن انجام می‌شود که در دو ماه اخیر، طی دو سانحه هوایی جداگانه، ۱۲ نیروی نظامی آمریکا کشته شدند.

در تازه‌ترین مورد که پنجشنبه گذشته رخ داد، دو بالگرد «آپاچی» ارتش آمریکا در ایالت «آلاسکا» با یکدیگر برخورد کردند که در نتیجه آن، سه خلبان جان باختند.

مورد قبلی به ماه میلادی مارس بازمی گردد که طی آن بر اثر سانحه هوایی که برای دو بالگرد «بلک هاوک» در حریم هوایی ایالت «کنتاکی» رخ داد، ۹ نیروی نظامی جان خود را از دست دادند.

به نظر می‌رسد که توقف ۲۴ ساعته پرواز‌های نظامی آمریکا طی روز‌های آتی انجام شود چراکه واحد‌های هوایی ارتش این کشور فقط از اول تا پنجم می (۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت) برای تکمیل آموزش خود فرصت دارند و نباید اخلالی در این روند صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته