دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1402 - 14:04
در گفت‌‌وگو با آنا عنوان شد؛

راهیابی ۱۲ تیم دانشگاه آزاد همدان به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی

راهیابی ۱۲ تیم دانشگاه آزاد همدان به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از راهیابی ۱۲ تیم این استان به مرحله کشوری دور سوم مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی خبر داد.
کد خبر : 843741

مهدی مجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در همدان از راهیابی ۱۲ تیم دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به دور سوم مسابقات کشوری کرسی‌های آزاداندیشی خبر داد و اظهار کرد: پس از رقابت ۵۹۲ دانشجو در قالب ۱۴۸ تیم در سومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی در محور‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در دور نهایی چهره تیم‌های برتر این حوزه‌ها مشخص شدند.

وی افزود: در محور اجتماعی ۷۲ تیم، محور فرهنگی ۳۴ تیم، محور سیاسی ۲۴ تیم و در محور اقتصادی ۱۸ تیم در چند دور به رقابت پرداخت و در نهایت ۱۲ سهمیه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که با ترکیب پنج تیم منتخب اجتماعی، سه تیم منتخب فرهنگی، دو تیم منتخب سیاسی و یک تیم منتخب اقتصادی معرفی شد.

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: در حوزه اجتماعی تیم‌های بهار معرفت از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهار، گلبرگ ۲ از واحد همدان و تیم‌های بینش، آگاه و راه مهر هر سه از دانشگاه آزاد اسلامی ملایر موفق به راهیابی به مرحله کشوری سومین دوره کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

راهیابی ۱۲ تیم دانشگاه آزاد همدان به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی

مجلسی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی تیم شهید قهاری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد و تیم آلاء و اندیشه‌ورزان از واحد همدان مجوز حضور در مرحله کشوری را به دست آوردند و در محور سیاسی تیم روشنگری و شهید سلیمانی هر دو از ملایر و در محور اقتصادی تیم‌های اندیشه‌ورزان از ملایر و شهید رضایی از تویسرکان موفق به حضور در تیم‌های برتر کشوری شدند.

وی گفت: رقابت در کرسی‌های آزاداندیشی میان دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود و هر شخص علاوه بر مشارکت تیم‌های دانشجویی با حضور در داوری از منظر علمی در چارچوب موضوع آن کرسی، مباحثه میان تیم‌های موافق و مخالف را ارزیابی می‌کنند. طبق آییننامه دخالت ندادن مواضع شخصی، رعایت بیطرفی و حسن نیت از شاخصه‌های آنهاست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه‌سازی فرآیند تولید علم و به‌ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر تخصصی، آموزش عملی گفت‌وگوی علمی و اخلاق اسلامی، مبتنی بر حفظ کرامت انسان در مقابل ابزار‌های جنگ شناختی دشمن را از دیگر اهداف سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی نام برد.

مجلسی مطرح کرد: قدرت استدلال، استناد و اخلاقمداری سه معیار داوری این دوره از رقابت‌هاست و اینکه چه کسی از چه چیزی دفاع یا انتقاد می‌کند اصلاً مهم نیست؛ بلکه مهم این بوده که فرد چقدر مستدل و اخلاق مدار از موضوعی دفاع و یا انتقاد کند. هدف این بوده که دانشجویان حرف‌های دیگر را بشنوند و از طرفی گفت‌وگوی مستدل، مستند و اخلاق مدار تثبیت شود. به تیم‌هایی که به مرحله کشوری صعود می‌کنند ۲ میلیون تومان هدیه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته