دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 15:17
معاون دانشگاه آزاد مشهد به آنا خبر داد؛

آغاز رقابت ۵۰ تیم در رویداد کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد خراسان رضوی

آغاز رقابت ۵۰ تیم در رویداد کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد خراسان رضوی
حجت‌الاسلام رضا عباس‌پور از آغاز رقابت ۵۰ تیم منتخب در سومین رویداد کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر : 842567

حجت‌الاسلام رضا عباس‌پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در مشهد  از آغاز رقابت‌های مرحله استانی سومین رویداد کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد:  امسال ۴۵۰ تیم دانشجویی در این رویداد شرکت کرده و در مرحله مقدماتی ۲۰۰ تیم در چهار محور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در ۱۳ واحد دانشگاهی در استان به رقابت پرداختند که ۱۰۰ منتخب به مرحله دوم راه پیدا کردند.

وی افزود: در مرحله دوم نیز ۱۰۰ تیم منتخب از ۱۰ واحد دانشگاهی با هم به رقابت پرداختند و از این تعداد ۵۰ تیم به مرحله استانی راه پیدا کردند و پس از برگزاری مرحله استانی ۲۵ تیم منتخب به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از پایان رقابت‌های استانی این مسابقات در ششم اردیبهشت خبر داد و گفت: ۲۵ تیم دانشجویی منتخب استان شامل ۹ تیم فرهنگی یک تیم اجتماعی دو تیم سیاسی و سه تیم اقتصادی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

عباس‌پور درباره نحوه برگزاری و داوری این رقابت‌ها عنوان کرد: در هر مسابقه یک تیم موافق و یک تیم منتقد، سه استاد داور و یک کارشناس مجری حضور دارد. تیم‌های موافق و منتقد در پنج زمان پنج دقیقه‌ای دلایل و مستندات خود را در رابطه با موضوع کرسی بیان کرده و در پایان، داوران بر اساس شاخص‌های موجود در فرم‌های ارزیابی امتیاز هر دو تیم را اعلام می‌کنند.

وی از افزایش ۱۴۰ درصدی حضور دانشجویان در سومین دوره کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد و مطرح کرد: در سال گذشته ۷۶۰ دانشجو در قالب ۱۹۰ تیم شرکت کردند و امسال یک هزار و ۸۰۰ دانشجو در قالب ۴۵۰ تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند که این افزایش استقبال دانشجویان نشان‌دهنده موفقیت دانشگاه در هدایت دانشجویان به سمت فعالیت‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته