دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست گروه موسیقی شبدیز در گفت‌وگو با آنا،

فرایند دریافت مجوز کنسرت زمان‌بر شده است

فرایند دریافت مجوز کنسرت زمان‌بر شده است
سرپرست گروه موسیقی شبدیز گفت: برای کنسرت‌های زنده در شهر‌های مختلف ایران درخواست دادیم، منتظر پاسخ سامانه دفتر موسیقی هستیم.
کد خبر : 843501

«محسن حیدریه»، سرپرست گروه موسیقی شبدیز در بوشهر و مدیر سرای موسیقی شبدیز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: پس از ایام جشنواره فجر ما تمرینات گروهمان را ادامه دادیم و فعالیت‌های مستقل خود را در قالب گروه هنری‌مان انجام دادیم.

وی با اشاره به فعالیت در موزه موسیقی نیز که خود موسسش بوده، گفت: موزه ما سال گذشته در دولت قبل افتتاح شد، پیش از کرونا بیرون شهر بودیم الان یک سالی است که موزه را به داخل بوشهر آورده‌ایم. ایام عید در حیاط موزه موسیقی سنتی برگزار می‌کردیم.

حیدریه با اشاره به اینکه دو دهه‌ای می‌شود که مردم به موسیقی سنتی بوشهری اقبال خوبی نشان می‌دهند، توضیح داد: از سی سال پیش مردم خیلی علاقه‌ای به این موسیقی نداشتند، چون آن را متعلق به کولی‌ها می‌دانستند، البته نه اینکه کولی‌ها بد باشند، منظور این است که به لحاظ وجهه اجتماعی آن را پایین می‌دانستند، اما الان خوشبختانه دید مردم خیلی خوب شده است.

فرایند دریافت مجوز کنسرت زمانبر شده است

عضو انجمن موسیقی استان بوشهر در ادامه گفت: موزه ما مساحتی بیش از ۶۰۰ متر و زیربنای ۲۰۰ متربا ساز‌های فولکلور نواحی ایران و ملل از آفریقا گرفته تا کشور‌های عربی، هند، کره جنوبی، ترکیه و... دارد؛ در واقع هر کشوری که رفتم ساز‌های کوبه‌ای و سنتی آن‌ها را جمع آوری کردم، جالب این است که هنرمندان خارجی هم خیلی به ساز‌های ما علاقه نشان می‌دادند و با من تهاتر می‌کردند.

وی با بیان اینکه ساز‌ها را با هزینه شخصی گردآوری می‌کردم، گفت: بالغ شصت نوع ساز در این موزه جمع آوری کردم که در طول سی سال جمع شده است، از دمام، سنج، بوق، نی انبان، نی تکی، جُفتی، سُرنا، دُهل، فلوت، دُم دُم و ساز‌های ملل مختلف در این موزه موجود است.

فرایند دریافت مجوز کنسرت زمانبر شده است

حیدریه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اجرا‌های زنده و کنسرت گفت: در این مدت اجرا‌هایی سازمانی و ارگانی در عسلویه پتروشیمی، فولاد اهواز، پتروشیمی اهواز و ... داشتیم. درخواست به ارشاد دادیم منتها هنوز جواب نگرفتیم تا بتوانیم در خود بوشهر، شیراز و شهر‌های دیگر کنسرت داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته