دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فانی: هیچ دانش‌آموزی به علت نبود مدرسه از تحصیل محروم نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ دانش‌آموزی در کشور به دلیل کمبود مدرسه از تحصیل محروم نیست، گفت: بیش از 13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر : 84341

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی به عنوان نماینده ویژه دولت در جلسه شورای اداری شهرستان انار، با توجه به فعالیت بیش از 105 هزار مدرسه در سطح کشور، اظهار کرد: آموزش و پرورش تنها نماینده دولت و حاکمیت در اقصی نقاط کشور است.


وزیر آموزش و پرورش، به فعالیت بیش از 100 مدرسه با یک دانش آموز نیز اشاره کرد و افزود: وجود مدارس یک نفره در اقصی نقاط کشور، نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید در راستای توسعه عدالت آموزشی گام های موثری برداشته است.


وی با بیان اینکه در کشور بیش از 5 هزار مدرسه یک تا پنج نفره نیز در حال فعالیت هستند، گفت: هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل کمبود مدرسه از تحصیل محروم نیست.


وزیر آموزش و پرورش، از تحصیل بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی به منظور انسداد مبادی بی‌سوادی و تحقق عدالت آموزشی نیز خبر داد.


وی با توجه به تحصیل بیش از 13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور، خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی به آموزش، استراتژی اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.


وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه آینده هر کشور در گرو وضعیت امروز آموزش و پرورش آن کشور است، اضافه کرد: د رصورت ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، بسیاری از مشکلات موجود در کشور به حداقل می‌رسد.


فانی گفت: توجه به آموزش و پرورش اولویت اصلی دولت دولت تدبیر و امید است در همین راستا، بودجه 7 درصدی آموزش و پرورش در سال 1392 به بیش از 11 درصد در سال 1394 افزایش یافته است.


وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین، مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مبنای برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، اجرای این سند است.


فانی تصریح کرد: سیاست ما در تربیت معلم و پذیرش نیروی بومی است و این سیاست در دو سال اخیر در کشور اجرا شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب