دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1402 - 19:11
از استعفای وزیر خبر ندارم، این چیزها را از کجا می شنوید؟

پولادگر: مدیران استقلال چندین بار برای بدهی استراماچونی پول گرفتند و ندادند/ 2 وزارتخانه در مورد هیات مدیره سرخابی ها توافق می کنند

پولادگر: مدیران استقلال چندین بار  برای بدهی استراماچونی پول گرفتند و ندادند  2 وزارتخانه در مورد هیات مدیره سرخابی ها توافق می کنند
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ما فردا مجمع سالیانه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را داریم که بررسی صورت‌های مالی این دو باشگاه را خواهیم داشت.
کد خبر : 843376

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد پولادگر در حاشیه مسابقه رکوردگیری ملی پوشان وزنه‌برداری گفت: فکر می‌کنم وزنه‌برداران بتوانند در رویداد مسابقات قهرمانی آسیا موفقیت چشم‌گیر کسب کنند؛ کما اینکه ما در یک دوره در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی کره جنوبی بود، عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردیم. امیدوارم بچه‌ها بتوانند دوباره عنوان قهرمانی را در کره تکرار کنند. شایستگی آن را دارند، آنها پرانرژی و با انگیزه کار می‌کنند و امیدواریم موفق شوند‌. در تیم بانوان هم امیدوارم بتوانند افتخار کسب کنند.

وی در مورد گلایه وزنه‌برداران در مورد عدم پرداخت پاداش‌ها در رقابت‌های اخیر عنوان کرد: پاداش‌های مدال‌آوران ما در مسابقات قهرمانی آسیا در دو سال گذشته پرداخت نشده و فقط هم مربوط به وزنه‌برداری نیست؛ تمامی رشته‌ها چنین شرایطی دارند.تنهابرای بانوان مدال‌آور مراسم تجلیل‌ برگزار شد. البته اطلاع دارم به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود و مراسم تجلیل از قهرمانان برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی در مورد هیات مدیره سرخابی‌ها عنوان کرد: هیچ خبری نیست. ما فردا مجمع سالیانه این دو باشگاه‌ها را داریم و بررسی صورت‌های مالی این دو باشگاه را در دستور کار قرار می‌دهیم.هیات مدیره را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه همه فدراسیون‌ها نسبت به بودجه دغدغه دارند، اظهارداشت: هنوز دو ماه از سال جدید نگذشته است و اولین باری است که ما در فروردین ماه به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم.حالا نمی‌دانم چه کسی این دغدغه را دارد. به نظرم هنوز زود است که روسای فدراسیون چنین دغدغه‌ای داشته باشند. سال گذشته هم که ۱۰۰ درصد بودجه را طبق توافقی که بود برای کمک به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم. اولین بار است که بودجه فدراسیون‌ها صددرصد پرداخت شده است.

وی در مورد انتخابات فدراسیون کشتی و حواشی زیاد این فدراسیون برای وزارت ورزش، اظهار داشت: هیچ نظری ندارم.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزنه برداران نسبت به شرایط سالن خیلی گلایه‌مند هستند و ساخت و ساز در وزارت ورزش چگونه پیش می‌رود، گفت: ساخت و ساز ربطی به ورزش قهرمانی ندارد. حوزه ساخت و ساز و ساختمان‌سازی ربطی به ورزش قهرمانی ندارد. ولی می‌دانم که فدراسیون ها به دنبال این هستند که حامیان مالی داشته باشند تا بتوانند تیجیزات مناسب اضافه کنند. وزنه‌برداری هم یکی از آنهاست. انوشیروانی با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام داده فکر می‌کنم شرایط وزنه برداری به مراتب بهتر از امروز خواهد شد.

پولادگر در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه نامه استعفای وزیر ورزش درست است یا خیر عنوان کرد: من اطلاع ندارم و این موضوع را نشنیدم. این موضوعات را شما از کجا می شنوید!

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه بحث اعزام‌ها به بازی‌های آسیایی و مشکلات بودجه چطور رفع و رجوع می شود گفت: به هر حال ما مشکلات متعددی در حوزه تامین منابع مال داریم و حتی کسانی که منابع مالی هم دارند با تحریم‌های ظالمانه روبرو هستند و علیرغم اینکه شعار می‌دهند ورزش از سیاست جداست اما خودشان به گونه دیگر رفتار می‌کنند. بعضی از رشته های ما مشخصا مثل فوتبال مطالبات شان را نمی توانند وصول کنند. این مشکل را به صورت عام داریم. ولی اینکه من بگویم منابع مالی خیلی محدود است و فدراسیون‌ها دچار مشکل خواهند شد. اصلا حرف درست نیست و نمی‌توان چنین چیزی مطرح کرد. کما اینکه ما سال گذشته هم  صددرصد تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون های ورزشی برای کمک داشتیم، پرداخت کردیم. امسال هم نهایت تلاش خود را می‌کنیم با توجه به بازی‌های آسیایی که پیش رو داریم و رویداد مهمی هم محسوب می شود با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت کامل به فدراسیون‌ها داشته باشیم.

پولادگر در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه سنگین ترین بدهی باشگاه استقلال با کمک وزارت ورزش پرداخت شد، آیا نمی‌شد این بدهی زودتر پرداخت شود تا استقلال از آسیا حذف نشود، گفت: این بحث ها تکراری است و هر بار شما سوال می پرسید. به هر حال هر باشگاه یک مدیرعامل و هیئت مدیره دارد. نمی‌شود همیشه وزارتخانه و دولت، پای این باشگاه‌ها بایستند. خودشان باید این مسائل را مدیریت کنند. همانطور که این مسئولیت را می‌پذیرند باید پاسخگوی عملکرد شان باشند. من این موضوع را بارها تاکید کردم که مدیر عامل وقت باشگاه استقلال تا آخرین لحظه نگفت من نمی توانم این پول را پرداخت کنم. او در تلاش بود که این پول را تامین کند، کمااینکه طبق اسناد و مدارک و مصاحبه هایی که دوستان و افراد ذی ربط داشتند دو مرتبه در مدیریت باشگاه استقلال تحت عنوان پرداخت بدهی استراماچونی پول دریافت کرده و در اختیار هیئت مدیره و باشگاه قرار گرفته اما در نهایت آنها این پول را پرداخت نکرده اند. من خبر دارم که قبل از این هم همینطور بوده است. یعنی چندین مرتبه تحت عنوان پرداخت بدهی استراماچونی پول گرفتند اما پرداخت نکردند. حالا اگر این پول  جای دیگر خرج شده من درست یا غلط بودن آن را نمی گویم و خودشان باید جواب‌گو باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت ورزش چقدر در چیدن هیات مدیره دو باشگاه نقش دارد، چون قربان‌زاده گفته من اختیار تام دارم،خاطرنشان کرد: چنین چیزی نیست و قربان‌زاده هم چنین حرفی نزده. من نمی‌دانم شما چطور این حرف را می‌زنید. طبق صحبت هایی که داشتم قرار است طبق توافقی که صورت می گیرد هر دو وزارتخانه در انتخاب اعضای هیئت مدیره توافق کنند و امیدوارم نفراتی باشند که در حوزه مسائل حقوقی مالی، اقتصادی و فنی خبره و کاردان باشند تا بتوانند یک مدیریت درست و منطقی برای هدایت این دو باشگاه انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته