دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1402 - 12:44
از کسی که ساختمان فدراسیون را فروخت منطقش را بپرسید!

اسدی: هر بودجه‌ای تصویب می‌شود به موقع پرداخت شود/ فدراسیون ۱۲ میلیارد بدهی از دوران قبل دارد

اسدی: هر بودجه‌ای تصویب می‌شود به موقع پرداخت شود  فدراسیون ۱۲ میلیارد بدهی از دوران قبل دارد
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: فروختن ساختمان فدراسیون یک حرکت غیرمعقول بود که نمی‌دانم با چه منطق اتفاق افتاد، دوستانی که مسبب آن بودند الان در مجموعه وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار هستند و از آن‌ها دلیلش را بپرسید.
کد خبر : 843514

هاشم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بودجه تعلق گرفته به فدراسیون کبدی از طرف کمیته ملی المپیک، گفت: بودجه‌ای که کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌های ورزشی تخصیص می‌دهد نقش متمم بودجه اصلی را دارد. این بودجه نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما با توجه به هزینه‌های ارزی بالا و میزان تورمی که با آن روبه‌رو هستیم به چشم نمی‌آید.

**رشته‌های تجهیزات محور شرایط سختی دارند

وی اظهار داشت: به هر حال آن‌ها هم محدودیت‌هایی دارند و امیدوارم مسئولان نگاه ویژه به فدراسیون‌ها و رشته‌های که تجهیزات محور هستند داشته باشند. قطعا عملکرد ما و نتایجی که در مسابقات می‌گیریم در حمایت مسئولان تاثیر دارد. ولی با توجه به محدودیت‌هایی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارند تمام تلاششان را می‌کنند و ما هم سعی می‌کنیم با همین بودجه بهترین عملکرد را داشته باشیم، واقعا رشته‌های تجهیزات محور شرایط سختی دارند.

**هر بودجه‌ای تصویب می‌شود به موقع پرداخت شود

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرد: مسئله مهمتر از بودجه این است که هر رقمی که تصویب می‌شود باید به موقع در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد. اوج کاری ما در ۶ ماه اول است و پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا جاده و پیست را پیش‌رو داریم. رقابت‌های قهرمانی جهان و مسابقات کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو پیش‌رو داریم. اوج کاری ما تا مهرماه است بنابراین این بودجه را همین الان نیاز داریم.

**فدراسیون 12 میلیارد بدهی از دوران قبل دارد

اسدی در مورد وضعیت بدهی فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: زمانی که من فدراسیون را تحویل گرفتم با انبوهی از بدهی روبه‌رو شدیم. در حال حاضر ما ۸ میلیادر بابت ساختمان فدراسیون بدهی داریم که متأسفانه روز به روز در حال افزایش است. نزدیک به 3/500 میلیارد به شرکت تجهیز بدهی داریم که متأسفانه چندین سال است که پرداخت نشده است. ۵ هزار یورو هم به فدراسیون جهانی بدهکار هستیم. من در به وجود آوردن این بدهی‌ها هیچ نقشی نداشتم و برای چندین سال قبل است.در مجموع تقریبا 12میلیارد بدهی داریم. در دوره سرپرستی من کل بدهی‌ها به یک میلیارد هم نمی‌رسد که براساس بودجه مصوبه قابل پرداخت است. بدهی‌ها ما در دوره سرپرستی با بدهی‌ها در دوران گذشته قابل مقایسه نیست.

** مسائل حقوقی ساختمان دوچرخه‌سواری در حال پیگیری است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد وضعیت ساختمان دوچرخه‌سواری گفت: هیچ یک از این بدهی‌ها در دوره من نبوده و متأسفانه پرداخت هم نشده است. پخش حقوقی فدراسیون در حال پیگیری مسائل حقوقی ساختمان فدراسیون دوچرخه‌سواری است. در دوران سرپرستی با جدیت لازم نمی‌توانستیم وارد عمل شویم. اما بعد از انتخابات به صورت جدی وارد شدیم تا این موضوع حل شود.

**از کسی که ساختمان فدراسیون را فروخت منطقش را بپرسید!

اسدی خاطرنشان کرد: بخش حقوقی فدراسیون به جد پیگیر این موضوع هست، باید مسائل مربوط به بخش حقوقی ساختمان را تکمیل کنیم و پس از آن به مسائل عمرانی آن ورود کنیم. تا زمانی که بدهی‌های فعلی این ساختمان را حل نکنیم معقول نیست به مسائل دیگر بپردازیم. متأسفانه فروختن ساختمان فدراسیون یک حرکت غیرمعقول بود که نمی‌دانم با چه منطق و دانشی اتفاق افتاد و بابت آن متأسفم. دوستانی که مسبب آن بودند الان در مجموعه وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار هستند و می‌توانند از او بپرسند که منطق‌اش برای این کار چه بود! او در کانادا نیست و در وزارت ورزش است و به راحتی در دسترس است.

**برای هانگژو افرادی را اعزام می‌کنیم که شانس مدال داشته باشند

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد وضعیت اعزام دوچرخه‌سواری به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بعد از جلسه ستاد عالی بازی‌ها چندین جلسه در کمیته ملی المپیک برگزار کردیم، مسئولان نظر فنی دارند. ما نمی‌خواهیم تعداد نفرات غیرواقعی برای اعزام اعلام کنیم و نفراتی را به این مسابقات ببریم که شانس مدال ندارند. حتی اگر کمیته ملی المپیک این اجازه را به ما بدهد من خودم با این موضوع مخالف هستم. قطعا دوست دارم تعداد زیادی از ورزشکاران را به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام کنم، اما جایگاه و شخصیت خودم را بیشتر از همه دوست دارم و یک پیش‌بینی غیرواقعی انجام نمی‌دهیم. تیم کارشناسی ما ارزیابی نزدیک به واقعیت خواهند داشت. رشته دوچرخه‌سواری رکوردی نیست که ما بگوییم ورزشکار این رکورد را زده و در بازی‌های آسیایی آن را تکرار می‌کند. البته به خاطر احتیاط شانس مدال را از ورزشکار و فدراسیون‌ها نمی‌گیریم. کمیته ملی المپیک هم این اعتماد را به فدراسیون دارد و تصمیمی نمی‌گیریم شرمنده جامعه ورزشی شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته