دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1395 - 11:40

حضور عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در کرسی آزاداندیشی واحد مهاباد

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: «اینترنت و سرویس‌­های ارائه­ شده در قالب آن در حالی که ابزار مفیدی برای کسب تبادل اطلاعات است، می‌­تواند مخرب هم باشد؛ اینترنت ابزار قدرتمندی است که هم می‌­‌تواند باعث فساد شود و هم ابزار آموزش و تعلیم و رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی جوانان را فراهم آورد.»
کد خبر : 84320

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر روح الله مؤمن‌نسب در جلسه کرسی آزاداندیشی و پرسش و پاسخ با موضوع «آسیب­‌ها و تهدیدهای شبکه­‌های اجتماعی» که با حضور رئیس واحد و جمع کثیری از دانشجویان و استادان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد، از جنبه­‌های مختلف به ارزیابی شبکه­‌های اجتماعی و شناسایی آثار مثبت و پیامدهای منفی آن پرداخت.


عضو شورای عالی فضای مجازی کشور از اینترنت به عنوان یکی از مهم­‌ترین ابداعات بشری در قرن اخیر یاد کرد که با قابلیت­‌ها و کارکردهای متعدد گسترده شده و بخش­‌های مختلف زندگی انسان را تحت تأثیرات مثبت و منفی خود قرار داده است.


وی افزود: «شبکه­‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، فیس­بوک و... نسل جدیدی از پایگاه­‌ها هستند که مورد توجه کاربران شبکه­‌های جهانی اینترنت قرار گرفته­‌اند و اینگونه پایگاه­‌ها بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌‌‌کنند.»


مؤمن‌نسب به اختصار مطالبی در زمینه بررسی کارکرد‌ها، شناسایی آثار مثبت و پیامدهای منفی شبکه­‌های اجتماعی اینترنتی در قالب چند محور ارائه کرد.


در پایان این جلسه با نتیجه‌‌گیری از موضوع‌های مطرح­ شده دانشجویان پرسش­‌های خود را مطرح و از طرف مؤمن­‌نسب پاسخ داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته