دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1402 - 16:58
در گفت و گو با آنا

زرگر: هیچ پنالتی برای استقلال و پرسپولیس رخ نداد

زرگر: هیچ پنالتی برای استقلال و پرسپولیس رخ نداد
کارشناس داوری گفت: تیم داوری بازی پرسپولیس و دربی در تمامی صحنه‌ها قضاوت خوبی داشتند.
کد خبر : 843125

حسین زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه قضاوت پیام حیدری در نیمه نخست دربی 100 را چگونه دید، اظهار داشت: به نظرم با توجه به حساسیت بالای بازی تمام تصیماتی که تیم داوری در نیمه نخست گرفت درست بود و هیچ گونه ایرادی در آن وجود نداشت. در دقیقه پنج مسابقه توپ ارسالی بازیکن استقلال اول به پا بازیکن پرسپولیس برخورد داشت و بعد به دست خورد و هیچگونه تعمدی در کار نبود. از طرف دیگر دست هم رو به رو و مستقیم توپ قرار نداشت که داور را مجاب به اعلام پنالتی برای استقلال کند.

وی ادامه داد: اخطاری هم که در دقیقه 19 به عارف غلامی داده شد کاملأ صحیح بود زیرا او به فاصله کمتر از یک دقیقه دو خطا انجام داد و به دلیل اعتراض به امر داوری، کارتی که پیام حیدری به او داد کاملأ درست بود. البته داور می بایستی به دلیل خطای شدیدی که دقیقه 10 محمد محبی روی مچ پا وحید امیری انجام داد او را با کارت زرد خود جریمه می‌کرد زیرا یک خطای بی پروا بود و مستحق دریافت کارت بود اما این کار را داور انجام نداد. 

کارشناس داوری با اشاره به اینکه خطای چشمی هیچگونه کارتی نداشت، عنوان کرد: شاید در نگاه اول خطای روزبه چشمی شدید به نظر برسد که باید داور به بازیکن استقلال کارت زرد بدهد اما خطایی که او مرتکب شد صلاحیت دادن کارت زرد را نداشت. همچنین در دقیقه 29 کارت زردی که به میلاد سرلک بازیکن پرسپولیس از جیب داور در آمد به جا بود زیرا جلوی یک حمله مُسلم تیم حریف را با این کار خود گرفت و داور هم به درستی این بازیکن را با کارت زرد خود جریمه کرد. 

زرگر با تاکید بر اینکه خطا خطرناکی که بازیکن استقلال مرتکب شد، مقصر خود بازیکن پرسپولیس بوده است، عنوان کرد: در ابتدای امر خود بازیکن پرسپولیس بازی خطرناک را انجام داد اما داور خطا بازیکن استقلال را اعلام کرد. مشکل خاصی هم نبود و به نظرم ادامه بازی بهترین تصمیم در این صحنه بود.

وی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی عکسی به بیرون آمده که ابتدا عبدی روی غلامی خطا مرتکب شده است، اینطور به سوال پاسخ داد: ابتدا مهدی عبدی پیراهن عارف غلامی را گرفت و چون داور در خط مستقیم قرار داشت در این صحنه کمک داور می‌توانست به کمک داور بیاید و این صحنه را به او کمک کند. اقدام به خطا را نخست مهدی عبدی انجام داد، هر چند داور خطای بازیکن استقلال را اعلام کرد. اگر خطای خود عبدی اعلام می شد طبیعتا کارتی هم نباید به غلامی داده می‌شد.

کارشناس داوری در پاسخ به این سوال که دو حجنه حساس در محوطه جریمه پرسپولیس و استقلال در اواخر نیمه نخست رخ داد که آیا پنالتی بود یا خیر، گفت: دو صحنه حساس روی دروازه پرسپولیس و استقلال شکل گرفت اما هیچکدام از آنها خطای پنالتی نبود و ادامه بازی بهترین تصمیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته