دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 15:59

تأثیر تبلیغات کلیکی روی سئو؛ آیا تبلیغات ppc باعث افزایش ورودی گوگل می‌شود؟

تأثیر تبلیغات کلیکی روی سئو؛ آیا تبلیغات ppc باعث افزایش ورودی گوگل می‌شود؟
به‌عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که آیا کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شما با یکدیگر هماهنگ بوده و در راستای پیشرفت سایت شما حرکت می‌کنند یا خیر. همچنین، آیا مخاطبانتان هنگام جست‌وجو شرکت شما را پیدا خواهند کرد یا در جای دیگری فرود می‌آیند؟ به بیان دیگر، آیا باید روی بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی تمرکز کنید، یا SEO یا هردو؟ برای پاسخ به این سؤالات و ابهامات پیرامون آن‌ها، به خواندن این محتوا ادامه دهید.
کد خبر : 842581

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که آیا کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شما با یکدیگر هماهنگ بوده و در راستای پیشرفت سایت شما حرکت می‌کنند یا خیر. همچنین، آیا مخاطبانتان هنگام جست‌وجو شرکت شما را پیدا خواهند کرد یا در جای دیگری فرود می‌آیند؟ به بیان دیگر، آیا باید روی بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی تمرکز کنید، یا SEO یا هردو؟ برای پاسخ به این سؤالات و ابهامات پیرامون آن‌ها، به خواندن این محتوا ادامه دهید.

تأثیر تبلیغات کلیکی روی سئو؛ آیا تبلیغات ppc باعث افزایش ورودی گوگل می‌شود؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (ppc)، روشی برای کسب بازدید از طریق موتور‌های جست‌وجوست. درحقیقت، در این نوع تبلیغات، کاربران با جست‌وجوی کلمات کلیدی مرتبط، سایت شما را در اول صفحۀ نتایج موتور‌های جست‌وجو می‌بینند و شما به ازای کلیک آنان باید هزینه پرداخت کنید.

آیا تبلیغات کلیکی بر بهینه‌سازی موتور‌های جست‌وجو تأثیر می‌گذارد؟

اگر چنین سؤالی ذهنتان را مشغول کرده، احتمالاً به دنبال پاسخ محکم آره یا نه هستید. در جواب باید بدانید که تبلیغات کلیکی یا ppc به‌طور مستقیم بر سئو تأثیر نمی‌گذارد، اما تأثیر غیرمستقیم آن مشهود است. به بیان دیگر، اگر می‌خواهید شاهد نتایج مثبت باشید، باید از تبلیغات کلیکی و سئو در کنار یکدیگر استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی چگونه بر سئو تأثیر می‌گذارد؟

برای آنکه بهتر بتوانید تأثیر این دو بر یکدیگر را متوجه شوید، به ادامۀ مطلب دقت کنید:

۱)  تبلیغات کلیکی در کنار سئو احتمال کلیک بر سایت شما را افزایش می‌دهد

شرایطی را در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان وارد صفحۀ نتایج جست‌وجو می‌شوند و با اجرای تبلیغات کلیکی، در ابتدا سایت شما را می‌بینند، اما بر تبلیغات شما کلیک نکرده و از آن عبور می‌کنند. با‌این‌حال، در ادامۀ نتایج و این بار به دلیل بهینه‌سازی انجام‌شده، با سایت شما روبه‌رو می‌شوند. به بیان دیگر، افراد در معرض فهرست پولی و فهرست ارگانیک سایت شما قرار می‌گیرند و شانس کلیک بر آن به حداکثر می‌رسد. همچنین، با چندین بار مشاهدۀ کسب‌وکار شما در نتایج، آن‌ها دچار سوگیری شده و محصولات و خدمات شما را معتبر در نظر می‌گیرند.

۲)  PPC به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی ارزشمند برای سئو را کشف کنید

انتخاب کلمات کلیدی مناسب، یکی از استراتژی‌های مهم تبلیغات کلیکی و سئوست. زمانی که می‌خواهید در نتایج جست‌وجوی مرتبط‌تری ظاهر شوید، باید کلمات کلیدی درستی را هدف قرار دهید. در این راستا، تبلیغات کلیکی می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کند. از‌آنجایی‌که آزمون و خطا برای کشف کلمۀ کلیدی مناسب با استفاده از سئو زمان‌بر است، شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی، کلمات مشخصی را مورد آزمایش قرار دهید. به بیان دیگر، PPC به شما امکان می‌دهد نتایج فوری را مشاهده کنید، بنابراین می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک می‌شوند و کدام‌یک از آن‌ها تأثیر کمتری دارند.

۳)  تبلیغات کلیکی آگاهی از برند را افزایش داده و موجب کلیک افراد بر فهرست ارگانیک شما می‌شود

زمانی که شخصی روی تبلیغ PPC شما کلیک می‌کند، به صفحۀ فرود شما هدایت شده و اطلاعاتی درمورد کسب‌وکار شما به دست می‌آورد. در برخی موارد، افراد روی تبلیغ شما کلیک کرده و پس از مدتی آن را ترک می‌کنند که این مسئله دلسردکننده به نظر می‌رسد، اما حقیقت آن است که در این حالت نیز مخاطبانتان از برند شما آگاهی پیدا کرده‌اند.

به بیان دیگر، در آینده و هنگامی که آن‌ها محصولات یا خدمات مشابه را جست‌وجو می‌کنند، کسب‌وکار شما را به خاطر آورده و به احتمال زیاد روی لیست‌های جست‌وجوی ارگانیک شما کلیک می‌کنند.

بنابراین، تبلیغات PPC آگاهی از برند را افزایش می‌دهد، که درنتیجه ممکن است به ترافیک جست‌وجوی ارگانیک در آینده منجر شود.

۴) PPC به شما کمک می‌کند تا به سرنخ‌های محلی بیشتری دست پیدا کنید

دستیابی به مشتریان محلی معمولاً بخش مهمی از برنامۀ بازاریابی شما خواهد بود. بسیاری از مردم برای یافتن مشاغلی که محصولات یا خدمات مورد نیازشان را دارند، جست‌وجو‌های محلی انجام می‌دهند. با استفاده از تبلیغات PPC در جست‌وجو‌های محلی، می‌توانید سرنخ‌های محلی را در سایت خود افزایش دهید.

به بیان دیگر، هنگامی که کاربران جست‌وجوی محلی انجام می‌دهند، اولین چیزی که می‌بینند تبلیغ PPC شماست. همچنین، بسیاری از جست‌وجو‌های محلی در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند؛ بنابراین تبلیغات PPC بیشترِ صفحه را پر می‌کنند.

درحقیقت، قراردادن تبلیغ PPC به‌خودی‌خود توجه فوری را به تجارت شما جلب می‌کند. شخصی که تبلیغ PPC شما را می‌بیند، یا روی آن کلیک می‌کند یا از آن رد می‌شود. اگر آن را رد کند، بیشتر به پایین پیمایش می‌کند و فهرست نمایۀ کسب‌وکار Google شما را می‌بیند. اگر از آن نیز عبور کند، ممکن است سایت شما را در لیست‌های ارگانیک پیدا کند.

تبلیغات کلیکی و سئو را با هم به کار ببرید

همان‌طور که گفته شد، ازآنجایی‌که PPC و SEO عناصر مشترکی دارند، برای بهره‌وری بالاتر می‌توانید از هردو در کنار یکدیگر استفاده کنید. به بیان دیگر، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های کمپین و مقایسۀ یادداشت‌ها شما را قادر می‌سازد تا تلاش‌های سئو و PPC را برای افزایش نرخ تبدیل و نرخ کلیک در آینده تنظیم کنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب