دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1402 - 11:59
سرپرست فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با آنا:

برای اعزام بوکسورها به جهانی تابع هستیم/ در مورد هانگژو چیزی رسمی نگفتند

برای اعزام بوکسورها به جهانی تابع هستیم  در مورد هانگژو چیزی رسمی نگفتند
سرپرست فدراسیون بوکس گفت: ما با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای اعزام بوکس به بازی‌های آسیایی هانگژو تاکنون سه بار جلسه داشتیم اما در مورد جزییات اعزام و تعداد ورزشکاران چیزی رسمی اعلام نکردند.
کد خبر : 842242

روح الله حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره وضعیت ملی‌پوشان بوکس برای حضور در مسابقات جهانی گفت: ما کار‌های مربوط به اعزام ملی‌پوشان را انجام دادیم، ولی اگر تصمیم به عدم اعزام تیم به مسابقات جهانی باشد ما تابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم. در این دوره از مسابقات جهانی جوایز به صورت دلاری توزیع می‌شود و بیش از ۱۰۰ کشور برای حضور در این مسابقات اعزام آمادگی کردند.

**کشورهای اصلی بوکس در جهانی حضور دارند

حسینی عنوان کرد: تا یک هفته پیش هم ۷۰۰ بوکسور برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کردند. کشور‌های اصلی رشته بوکس مثل کوبا، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، هند، فرانسه، تایلند و چین در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. من هم قول ضمنی اعزام ۷ بوکسور به مسابقات جهانی را گرفته‌ام. به هر حال این رقابت‌ها گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود و برای همه رشته‌ها اهمیت زیادی دارد.

**در مورد اعزام به هانگژو با ظرفیت نامشخص چیزی اعلام نکردند

وی همچنین در مورد تصمیم ستاد عالی بازی‌ها در رابطه با اعزام تیم ملی بوکس به بازی‌های آسیایی هانگژو، اما با ظرفیت نامشخص اظهارداشت: در جلسه ستاد عالی بازی‌ها رشته بوکس جزء رشته‌های اعزامی قطعی، اما با ظرفیت نامشخص است. این موضوع را باید به صورت رسمی به ما اعلام کنند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. ضمن اینکه من فکر می‌کنم یک موضوع بین فدراسیون جهانی و کشور‌هایی که قصد دارند فدراسیون جهانی را از IOC جدا کنند وجود دارد. این صحبت‌ها مطرح شده، اما اینکه رسما از سوی فدراسیون جهانی به ما ایمیل داده شود اتفاقی نیفتاده است.

**شانس کسب مدال داریم

سرپرست فدراسیون بوکس تأکید کرد: ما با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای اعزام بوکس به بازی‌های آسیایی هانگژو تاکنون سه بار جلسه داشتیم. آن‌ها هم نظرشان به اعزام تمامی بوکسور‌ها به این مسابقات بود، باید ببینم در نهایت تصمیم به چه صورت خواهد بود. بوکس در صورت حمایت شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته