دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1402 - 09:35
رئیس دانشگاه آزاد یادگار امام مطرح کرد؛

ارتقای همگرایی فرهنگی خانواده‌ها در «کمیته تعامل دانشگاه و خانواده»

ارتقای همگرایی فرهنگی خانواده‌ها در «کمیته تعامل دانشگاه و خانواده»
علیرضا لادن‌مقدم عنوان کرد: هدف از تشکیل «کمیته تعامل دانشگاه و خانواده» برقراری ارتباط دوجانبه بین دانشگاه و خانواده‌ دانشجویان، ارتقای سطح همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان آنان است.
کد خبر : 842186

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه «کمیته تعامل دانشگاه و خانواده» با حضور علیرضا لادن‌مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری، حجت‌الاسلام سعیدرضا متوسل مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه، خسرو عزیزی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، حجت‌الاسلام سیدموسی هاشمی تنکابنی معاون فرهنگی دانشجویی، شمس‌الملوک مشایخی مشاور امور زنان و خانواده، مدیران اجرایی و جمعی از اولیای دانشجویان در سالن کنفرانس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری در این جلسه با اشاره به نقش دانشگاه و خانواده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های اثرگذار در جامعه گفت: خانواده نقش بسزایی در تربیت نسل دانشجو و نقش‌آفرینی آن دارد و حل بسیاری از مسائل روزمره دانشجویان که در فضای مستقل ار خانواده به دنبال کسب تحصیل علم و معرفت هستند از طریق والدین و ارتباط و تعامل مناسب با آنان امکان‌پذیر است.

هدف از تشکیل کمیته «تعامل دانشگاه و خانواده» ارتقای سطح همگرایی فرهنگی میان خانواده‌هاست

لادن‌مقدم عنوان کرد: اطلاع یافتن خانواده‌ها از وضعیت آموزشی، روانی و رفاهی فرزندان در دوران دانشجویی و ارتباط آنان با مسئولان دانشگاه می‌تواند موجب ارتقای سطح فکری، اخلاقی و ... این قشر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه باید فرزندان خود را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که همواره تابع قانون باشند، افزود: هدف از تشکیل کمیته «تعامل دانشگاه و خانواده» برقراری ارتباط دوجانبه بین دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان، ارتقای سطح همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان خانواده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان از طریق تعامل مؤثر با خانواده‌ها، آشنایی هرچه بهتر با ضوابط، شرایط و مقررات دانشگاه، استفاده از ایده‌ها و نقطه‌نظرات خانواده‌های آنان و ... است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری، جذب مشارکت خانواده‌های همیار و داوطلب در رفع مشکلات دانشجویان آسیب‌پذیر و دانشگاه، بررسی راهکار‌های نظارت بر رفتار دانشجویان و چگونگی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل کارگاه آموزشی، نشست، نمایش، فیلم و ... برای خانواده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان و بررسی راهکار‌های اجرایی شدن هرچه بهتر دستورالعمل‌های آراستگی را ازجمله انتظارات خود از کمیته «تعامل دانشگاه و خانواده» برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته