دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 08:30
نتایج مسابقات جهانی نروژ منطقی نبود

فلاح: آزادکاران در آسیا غافلگیر شدند/ تیم آمادگی جسمانی و روانی خوبی نداشت

فلاح: آزادکاران در آسیا غافلگیر شدند  تیم آمادگی جسمانی و روانی خوبی نداشت
مربی کشتی آزاد گفت: در مسابقات آسیایی توقع از کشتی آزاد خیلی بیشتر بود؛ سال‌هاست کشتی‌گیران ما در جایگاه نخست قرار دارند و توقع می‌رود آن‌ها همیشه سکوی اولی را حفظ کنند.
کد خبر : 842037

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیمی که در مسابقات آسیایی شرکت کرد از مرحله اول انتخابی تیم ملی اعزام شدند و تیمی که قرار است به مسابقات جهانی اعزام شود از مرحله آخر تیم ملی انتخاب می‌شوند یعنی کشتی‌گیران در چندین مرحله در مسابقات شرکت می‌کنند و تجربه کسب می‌کنند و به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند. کشتی‌گیری که به مسابقات آسیایی راه پیدا کرده هنوز تجربه کامل را نداشته و از مرحله اول که قهرمانی کشور بوده به آسیایی راه پیدا کرده است.

**در مسابقات آسیایی توقع از کشتی خیلی بیشتر بود

وی افزود: فدراسیون طبق قولی که داده بود کشتی‌گیران را طبق چرخه انتخابی به مسابقات اعزام کرد، آن‌ها برای مسابقات قهرمانی کشور ارزش قائل شدند و از این به بعد کشتی گیران در مسابقات قهرمانی کشور کشتی می‌گیرند حتی ستاره‌ها هم در این رقابت‌ها روی تشک می‌روند تا بتوانند عضو تیم ملی شوند. این اتفاق را باید به فال نیک بگیریم، اما در مسابقات آسیایی توقع از کشتی خیلی بیشتر بود؛ سال‌هاست کشتی آزاد در جایگاه نخست قرار دارد و توقع می‌رود سکوی اولی همیشه حفظ شود.

**میدان آسیایی فرصتی برای کسب تجربه نیست

مربی کشتی آزاد عنوان کرد: باید جوانان کشتی را در مسابقات بین‌المللی آزمایش کنیم تا باتجربه شوند، اما در مسابقات آسیایی کشتی‌گیر باید پخته باشد تا افتخار کسب کند، در واقع میدان آسیایی فرصتی برای کسب تجربه نیست. کشتی‌گیران در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک نباید تجربه کسب کنند. قاعدتا توقع جامعه کشتی این بود که تیم در مسابقات آسیایی روی سکوی نخست بایستد، حالا ممکن است تیم یا خوب تمرین نکرده یا غافل‌گیر شده که چنین نتیجه‌ای به دست آمد.

 **تیم کشتی ایران غافلگیر شد

فلاح در مورد ضعف اصلی کشتی‌گیران در مسابقات آسیایی اظهار کرد: من فکر می‌کنم تیم کشتی ایران غافلگیر شد؛ آن‌ها فکر می‌کردند مثل سال گذشته همه طلا‌ها را درو می‌کنند، ولی تیم‌ها امسال خیلی بهتر از سال‌های قبل ظاهر شدند که متأسفانه تیم ما هم خوب تمرین نکرده بود و به لحاظ روانی هم آماده نبود که چنین نتایجی کسب کرد. در سنوات گذشته خیلی از تیم‌ها با کشتی‌گیران اصلی به میدان نمی‌آمدند و به همین خاطر سطح مسابقات پایین بود. اما امسال شرایط خیلی فرق کرد، تیم‌ها خیلی قوی ظاهر شدند و تیم میزبان دست به هر کاری می‌زد که عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، در چنین شرایطی کشتی‌گیران ما هم غافل‌گیر شدند. آن‌ها تمرین زیادی هم نداشتند، چون آمادگی جسمانی پایینی داشته‌اند و از نظر روحی هم فکر می‌کردند مسابقه راحتی پیش رو دارند.

**کسب مدال‌ها در مسابقات جهانی نروژ منطقی نبود

مربی کشتی آزاد در مورد کم‌تجربگی درستکار اظهارداشت: وقتی یک تیم موفق می‌شود سرمربی را بت می‌کنند و می‌گویند او همه کار کرده؛ متأسفانه ما بیشتر از حد یک مربی را بزرگ می‌کنیم. در مسابقات جهانی نروژ کسب آن مدال‌ها منطقی نبود؛ در حالی که ممکن است در برخی مسابقات، تیم‌های قدرتمتد حضور پیدا نکنند و شرایط برای کشتی ایران خوب پیش برود، ما نباید گول آن مسابقات را بخوریم. همان روز اولی که درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد؛ من به خاطر بی‌تجربگی که او داشت انتقاد‌های زیادی مطرح کردم، اما الان تقریبا دو سال از آن روز‌ها می‌گذرد و پختگی لازم را به دست آورده، بنابراین باید به آن‌ها تا المپیک فرصت بدهیم تا نقاط ضعف خود را پیدا کنند تا هم در جهانی و هم المپیک نتیجه بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته