دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1402 - 16:00
به میزبانی ژاپن برگزار می شود؛

نشست وزرای خارجه گروه ۷ با تمرکز بر امنیت در آسیا

نشست وزرای خارجه گروه ۷ با تمرکز بر امنیت در آسیا
وزیران امورخارجه گروه ۷ از فردا یکشنبه با تمرکز بر مسائل امنیتی اروپا و منطقه ایندوپاسیفیک در ژاپن گردهم می آیند تا پیرامون نگرانی ها درباره جنگ در اوکراین و افزایش تنش با چین به گفتگو بپردازند.
کد خبر : 841909

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، نشست سه روزه وزیران امورخارجه گروه ۷ به میزبانی شهر «کاروئیزاوا» ژاپن، از فردا یکشنبه در حالی آغاز می شود که برخی کارشناسان از موضع ضعیف کشورهای اروپایی گروه ۷ بویژه فرانسه در قبال تهدیدهای چین در برابر تایوان ابراز نگرانی کرده اند.

چین هفته گذشته رزمایش های نظامی در اطراف تایوان که آن را بخشی از خاک خود می داند، برگزار کرد.

یک مقام رسمی وزارت امورخارجه ژاپن که خواست نامش فاش نشود، درباره نشست پیش رو گفت: امنیت اروپا و منطقه ایندوپاسیفیک را نمی توان به شکلی جداگانه مورد بحث و بررسی قرار داد. آنها با یکدیگر پیوند خورده اند.

در این جلسه، وزیران امور خارجه کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و ایتالیا در کنار نماینده ای از اتحادیه اروپا شرکت خواهند کرد و این نشست مقدمه اجلاس رهبران این گروه به میزبانی «فومیو کشیدا» نخست وزیر ژاپن است که ماه آینده در هیروشیما برگزار خواهد شد.

کیشیدا در ماه مارس به اوکراین رفت. همزمان با این سفر، «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین نیز با «ولادیمیر پوتین» همتای روس در مسکو دیدار کرد.

از سوی دیگر، یک منبع دیپلماتیک آمریکا که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگاران گفت که واشنگتن در تلاش است تا کشورهای گروه ۷ را به انجام اقدامات بازدارنده در برابر چین متعهد کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته