دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1402 - 11:05
بعد از جولان ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان؛

پکن: گروه ۷ به اصل چین واحد پایبند باشد

پکن: گروه ۷ به اصل چین واحد پایبند باشد
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مسئله تایوان، به آمریکا و متحدانش هشدار داد که به اصل چین واحد پایبند باشند.
کد خبر : 842473

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شینهوا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین با تاکید بر مسئله تایوان به عنوان موضوعی داخلی، از کشورهای گروه ۷ خواست تا بی چون چرا به اصل چین واحد پایبند بمانند.

این دیپلمات چینی تاکید کرد که در جهان تنها یک کشور به عنوان چین شناخته می شود و تایوان نیز بخشی جدانشدنی از خاک چین است و این به معنای لزوم رعایت اصل چین واحد و کلید صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

وی افزود: کشورهای مربوطه باید مسئله تایوان را به عنوان موضوع داخلی چین به رسمیت بشناسند چرا که هیچ گونه مداخله خارجی قابل تحمل نیست. تایوان و چین یک کشورند و چین هرگز اجازه نمی دهد حق حاکمیت و تمامیت ارضی اش تقسیم شود.

ونبین تاکید کرد: واقعیت های موجود یکبار دیگر نشان می دهند که دستور کار جدایی طلبان تا جایی پیش رفته که عناصری با عنوان «استقلال تایوان» از سوی عوامل خارجی پشیبانی و حمایت می شوند و این موضوع شرایط موجود را در تنگه تایوان تغییر می دهد و به تنش می انجامد.

اظهارت ونبین را می توان واکنشی به اقدام روز گذشته ناوشکن «یو اس اس میلیوس» آمریکا مبنی بر تردد در تنگه تایوان تلقی کرد.

چین تایوان را بخشی از تمامیت ارضی خود می‌داند و اگرچه ترجیح می‌دهد این جزیره را از راه‌های مسالمت آمیز به سرزمین مادری بازگرداند، اما بار‌ها تاکید کرده که در صورت لزوم از جنگ هم ابایی ندارد.

همچنین چین بار‌ها به آمریکا هشدار داده که از اقداماتی که به تحریک جدایی طلبان تایوانی منجر شود، بپرهیزد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته