دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:

مدیران نقش و جایگاه خود را در رابطه با تحقق شعار سال پیدا کنند

مدیران نقش و جایگاه خود را در رابطه با تحقق شعار سال پیدا کنند
قائم‌ مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که هر کدام از مدیران نقش و جایگاه خود را در رابطه با تحقق شعار سال پیدا کنند گفت: شعار سال باعث افزایش اقتدار امنیت کشور می‌ شود و ما باید این شعار را اولویت بدانیم.
کد خبر : 841262

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، ظهر امروز احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به منظور معارفه بازرس کل جدید استان ایلام و تودیع اصلانی به ایلام سفر کرده است.

وی پس از دیدار با امام جمعه در اداره کل دادگستری ایلام حضور یافت و گفت: یکی از عارضه‌هایی که در حکومت وجود دارد فساد بوده که قابل بررسی است.

وی افرود: اگر عملکرد را همگان نظاره کنند پیشگیری انجام می‌شود بنابراین برای این شفافیت سامانه‌هایی نیاز است تا فرآیند‌ها در ادارات به صورت هوشمند انجام شود.  

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ دستگاه‌ها مکلف هستند تا دسترسی سامانه‌ای را برای سازمان بازرسی کل کشور ایجاد کنند.  

وی ادامه داد: تخصص و تعهد را باید در کنار هم داشته باشیم تا مدیر در آن تراز اجرایی موفق عمل کند.

رحمانیان افزود: برخی از مدیران آشنایی با قانون ندارند بنابراین مدیران باید قوانین را بدانند و اجرایی کنند که این نشانه رشد یافتگی جامعه است.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: حکم رانی خوب حکمرانی است که اراده مقابله با فساد، شفافیت وجود داشته باشد و گلوگاه‌های فساد را نیز شناسایی کنند.

وی افزود: هر کدام از مدیران بایستی خود را مکلف بداند فساد‌ها را شناسایی کنند که این خود تکلیف قانونی و مطالبه گری ما به عنوان دستگاه بازرسی است.  

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شعار سال ادامه داد: اگر تولید رشد پیدا کند و تورم مهار شود باعث افزایش اقتدار امنیت کشور می‌شود و ما باید این شعار را اولویت بدانیم.  

وی افزود: بایستی هر کدام از مدیران نقش و جایگاه خود را در رابطه با تحقق شعار سال پیدا کنند.  

رحمانیان با اشاره به این که جولان دلالان آسیبی است که در شبکه توزیع وجود دارد گفت: کارخانه‌های راکد باید احیا شوند و باید با نظام بانکی صحبت شود تا مهلتی به تولید کننده‌ها داده شود به هیچ عنوان نباید بانک‌ها موجب توقیف کارخانه‌ها شوند.  

رحمانیان تصریح کرد: تولید کننده‌های ایلامی با ایجاد بازار می‌توانند صادرات را افرایش دهند چرا که هم مرز با عراق است.  

وی افزود: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهند فکر و اندیشه خود را به منصه ظهور برسانند بنابراین باید به این‌ها اعتماد کنیم و رشد بدهیم.  

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: مولد سازی منابع باید مورد توجه قرار گیرد.  

وی افزود: کارگروه‌هایی که در قوانین مختلف پیش بینی شده اند باید فعال شوند و مصوبات آنان اجرایی شود و قوانینی که مربوط به تولید است را نظارت کرد.  

رحمانیان گفت: از فرار مالیاتی در سازمان بازرسی جلوگیری شده و جلسات متعددی با نخبگان تشکیل شده بنابراین قوانین متناسب با تولید را باید جدی گرفت.  

وی ادامه داد: سال گذشته از تعطیلی ۲۳۰ واحد تولیدی جلوگیری شده در بحث اصلاح صورت وضعیت پیمانکاری ۱۴ میلیون یورو هزینه شده است.  

مهدی اصلانی بازرس کل پیشین استان ایلام نیز در این آیین گفت: خداوند را شاکر و سپاسگزارم در ۲۵ ماه گذشته که توفیق خدمت مردم شریف استان ایلام را داشتم بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان بازرسی کشور در راستای گره گشایی از مشکلات در حوزه‌های مختلف قدم برداشتم.  

وی افزود: جا دارد اکنون و در پایان فعالیت خود در استان ایلام که به مشهد شهیدان شهرت دارد از حمایت‌ها و همراهی‌های نماینده، ولی فقیه در استان، امام جمعه و همچنین استاندار و معاونین وی در راستای پیگیری مشکلات در حوزه‌های مختلف تقدیر و تشکر کنم.  

بازرس کل  سابق استان ایلام به افزایش ۵۰۰ درصدی گزارش‌ها و پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی  در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این آمار در سال ۱۴۰۱ نیز تکرار شد به طوری که بیش از ۳۰ واحد تولیدی با پیگیری‌های اداره کل بازرسی استان ایلام رفع موانع تولید شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

اصلانی خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا از فعالیت واحد‌های که با توجه به نداشتن تولید به عنوان سرمایه خور شناخته شده بودند برابر مقرارات جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: همچنین در راستای مبارزه با فساد با پیگیری‌های این سازمان در استان ایلام  با ۲۴۵ محکومیت اداری در سطوح مختلف ۹۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.  

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان  اثر بخشی انواع فعالیت‌های سازمانی را داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته