دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1402 - 11:24
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری:

هیئت ایران در چند روز آینده عازم عربستان می‌شود

هیئت ایران در چند روز آینده عازم عربستان می‌شود
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اعلام کرد: طی چند روز آینده شاهد عزیمت هیئت ایرانی به عربستان برای زمینه سازی جهت بازگشایی سفارت ایران در ریاض و کنسولگری کشورمان در جده خواهیم بود.
کد خبر : 841132

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ناصر کنعانی امروز(دوشنبه) در نشست خبری، گفت: کارنامه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ ، کارنامه ای توام با موفقیت های بسیار چشم‌گیر و برجسته بود. سال ۱۴۰۱ در حوزه دیپلماسی یک سال پرتلاشی را پشت سر گذاشتیم.

هیئت ایران در چند روز آینده عازم عربستان می‌شود

وی اشاره توافقات اخیر  ایران  و عربستان برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض،افزود: بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان ، هیئت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد و این هیئت در تهران و مشهد، اکنون مشغول بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اعلام کرد: طی چند روز آینده شاهد عزیمت هیئت ایرانی به عربستان برای زمینه سازی جهت بازگشایی سفارت ایران در ریاض و کنسولگری کشورمان در جده خواهیم بود.

کنعانی درباره مذاکرات بین عربستان و یمن و اینکه آیا ایران در این مذاکرات حضور خواهد داشت؟ گفت: در بحث یمن شاهد تحولات و تحرکات جدیدی در این پرونده هستیم. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با یمن دارای موضع اصولی، شفاف و اعلام شده از ابتدای آغاز این بحران بودیم.

نقش موثری در مذاکرات بین طرف‌های یمنی داشتیم

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا راهکار نظامی را مردود اعلام و تأکید کرده بودیم تنها راهکار برای حل بحران یمن راهکار سیاسی است که همه طرف‌های یمنی حضور یابند و مبتنی بر منافع و مصالح یمن درباره سرنوشت این کشور تصمیم بگیرند؛ ایران به عنوان کشور صاحب نقش در مسائل منطقه‌ای راهکار سیاسی پیشنهاد داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از روند آتش بس حمایت و همچنین تأکید کرده بودیم که از تمدید آتش بس به گونه ای که منجر به رفع کامل محاصره یمن و ارسال بدون محدودیت کمک‌های انسانی به مردم مظلوم یمن شود حمایت می‌کنیم. 

کنعانی با بیان اینکه این ملت یمن هستند که باید درباره وضعیت کشورشان نسبت به آینده و حکومت خود تصمیم بگیرند و کسی حق ندارد به جای ملت یمن تصمیم گیری کند و یا موضعی را بر اراده سیاسی ملت یمن تحمیل کند،اظهار کرد: در ارتباط با مذکرات بین طرف‌های یمنی نقش مثبت و موثری ایفا کردیم.

امیدواریم شاهد شکل گیری روند آتش بس پایدار در یمن باشیم

وی اضافه کرد: در ارتباط با نقش سازمان ملل و فرستاده ویژه دبیرکل در پرونده یمن هم نقش موثر و کمک کننده‌ای ایفا کردیم و گفتگوهای بسیار خوبی در دوره‌های قبل داشتیم از این رو به پیشبرد طرح‌ها و ابتکاراتی که دولت عمان در ارتباط با یمن دنبال و مطرح کرده بود استقبال کردیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با توجه به شرایط جدید در منطقه شاهد شکل گیری روند آتش بس پایدار در یمن باشیم،گفت: به نحوی که مصالح یمن و کشورهای همسایه را تامین کند.

واکنش دستگاه دیپلماسی به تحولات فلسطین

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آخرین تحولات فلسطین نیز، گفت: رژیم صهیونیستی به رغم دست و پنجه نرم کردن با بحران های متراکم داخلی با تنش هایی که در داخل رژیم وجود دارد و شکاف گسترده سیاسی و اجتماعی که در اراضی اشغالی فلسطین شاهد هستیم، اما باز هم به دلیل ماهیت جنایتکارانه خود به دنبال انتقال بحران از اراضی اشغالی به سرزمین‌های فلسطینی و دیگر مناطق در حوزه پیرامونی هستیم.

کنعانی با اشاره به حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی بویژه غزه، اقدامات تروریستی این رژیم در کرانه غربی رود اردن را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه این رژیم اقدامی جنایتکارانه و متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انجام داد،تصریح کرد: تعدی و اهانت و هتک حرمتی که نسبت به مقدسات مسلمانان به ویژه مسجد الاقصی انجام داد، یک بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی از هیچ فرصتی برای ادامه اقدامات تجاوزکارانه جنایتکارانه خود علیه ملت مظلوم فلسطین و علیه کشورهای منطقه و همجوار فروگذار نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امروز شاهد بیداری امت اسلامی هستیم، امروز شاهد توجه بیش از پیش ملت‌ها و دولت‌های اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و حمایت از ملت مظلوم فلسطین هستیم.

شاهد خروش ملت‌های مسلمان در روز قدس خواهیم بود

کنعانی به اهمیت روز جهانی قدس اشاره و تاکید کرد: اطمینان داریم امسال هم شاهد خروش ملت‌های مسلمان و همه ملت‌های آزاده جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حقوق مسلم فلسطینیان ها در تشکیل دولت فلسطینی خواهید بود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر هم با توجه به تفاوت های زمان و فرصت هایی که در کشورها وجود دارد، شاهد برگزاری نشست ها و اجتماعات بسیار خوبی در تعداد قابل توجهی از کشورها در حوزه های جغرافیایی مختلف از جمله در اروپا و حتی در آمریکا بوده ایم، اظهار کرد: اطمینان داریم در طول روزهای آینده شاهد برگزاری چنین نشست ها و تجمعات پُر شکوهی در تجلیل از ابتکار امام(ره) مبنی بر نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز جهانی قدس و همچنین در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین خواهیم بود.

نقش کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین باید جدی تر شود

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس در موضوع فلسطین و محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به مناطق فلسطینی،اظهار کرد: نقش حمایتی جامعه بین المللی از ملت مظلوم فلسطین و حقوق ملت فلسطین یک ضرورت است و همه کشور‌های دنیا بر مبنای مسئولیت‌های بین المللی و مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی مسئولیت دارند که از حقوق ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر حمایت کنند.

وی تصریح کرد: کشور‌های اسلامی باید هم به طور مستقل و هم به صورت چندجانبه نقش جدی‌تر در موضوع فلسطین داشته باشند، در چارچوب ساز و کار‌های چند جانبه از جمله سازمان همکاری اسلامی هم نقش کشور‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین به صورت سیاسی و به صورت کمک در مجامع بین المللی بسیار تعیین کننده است. کشور‌های اسلامی مسئولیت دارند مانع استفاده رژیم صهیونیستی از فضا‌های سیاسی منطقه برای انحراف از اذهان عمومی دنیا از مسئله فلسطین شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه وجود رژیم صهیونیستی در منطقه تهدیدی فراگیر برای امنیت و ثبات همه کشور‌های منطقه است،گفت: ملت فلسطین هم در جهت احقاق حقوق حقه خود تلاش و مبارزه می‌کنند و هم عملاً در خط مقدم مبارزه با رژیمی است که همواره صادرکننده بی‌ثباتی، ناامنی و تروریسم به کل کشور‌های منطقه بوده است.

کنعانی تاکید کرد: کمک به مردم مظلوم فلسطین، هم حمایت از مظلوم است و هم اقدام توأم با تدبیر و دوراندیشی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و صدور تروریسم سازمان یافته به منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تماس‌های تلفنی رئیس جمهور کشورمان و وزیر امور خارجه با همتایان خود در کشور‌های اسلامی در موضوع فلسطین،خاطرنشان کرد: در این گفتگو‌ها ضمن تاکید بر نقش سازمان همکاری اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین، بر ضرورت تشکیل جلسه فوری و فوق العاده این سازمان برای بررسی شرایط جدید فلسطین و اقدام منسجم و هماهنگ برای پیشگیری از استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین و نیز تجاوز‌های این رژیم علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و پیشگیری از استمرار هفته حرمت نسبت به مقدس مقدسات مسلمانان از جمله مسجد الاقصی تاکید شد.

ایجاد خط ریلی شلمچه - بصره

کنعانی با بیان اینکه دولت ایران همواره در جهت کمک به تحکیم ثبات امنیت و آرامش در عراق تلاش کرده است و شریک مهم و اثرگذاری برای دولت و ملت عراق در تثبیت شرایط سیاسی در این کشور و تحکیم ثبات و امنیت و همچنین مقابله با تروریسم و پدیده شوم تروریسم تکفیری در این کشور بود، گفت: درباره روابط دوجانبه ما در طول سال‌های گذشته سنگ بنای بسیار خوبی را در روابط دوجانبه با همت دو دولت بنیانگذاری کردیم و روابط دو کشور ریل مناسبی را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: ایران و عراق علاوه بر حوزه‌های سیاسی و امنیتی، در حوزه‌های اقتصادی هم شاهد روابط بسیار گرم و نزدیک و توأم با تامین منافع مشترک برای طرفین هستند،از این رو حجم مبادلات تجاری دو کشور هم قابل توجه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره درباره سفر وزیر حمل و نقل عراق به تهران،تاکید کرد: این سفر در استمرار گفتگو‌ها و مذاکرات دو کشور برای تقویت همکاری‌های دو جانبه از جمله در زمینه حمل و نقل بوده است، زیرا افزایش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نیازمند ایجاد زیربنا‌ها و زیرساخت‌های لازم در حوزه ترانزیتی و حمل و نقلی است.

کنعانی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که درباره سفر وزیر حمل و نقل عراق به تهران وجود دارد، توافق دو کشور برای ایجاد خط ریلی شلمچه - بصره است،اعلام کرد: برای تحقق آن به ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی نیاز داریم تا شبکه راه آهن دو کشور به یکدیگر متصل شود.

وی توافق اخیر تهران و بغداد در این زمینه را یک توافق عملیاتی دانست و افزود: دولت عراق در این ارتباط تعهد لازم را پذیرفته و متعهد شده است که زمینه اقدام را فراهم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند تاسیس پل روی اروند رود (شط العرب) است که جمهوری اسلامی ایران در رابطه مسئولیت اجرای آن را پذیرفت،تاکید کرد: به دلیل اینکه این منطقه از مناطق جنگی در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و آلوده به مناطق مین گذاری شده است.

کنعانی اضافه کرد: قرار شد که طرف عراقی با آزادسازی زمینه‌های پیرامون پل آن را در اختیار طرف ایرانی قرار دهد تا پروژه اجرایی شود.

وی گفت: اتصال شبکه ریلی ایران و عراق نه تنها تامین کننده منافع دو کشور خواهد بود بلکه زمینه اتصال خطوط ریلی ایران به عراق با کشور‌های پیرامون از جمله اردن سوریه و ترکیه را فراهم می‌کند و امکان استفاده از شبکه ریلی مسیر کریدور ترانزیتی شمال جنوب را برای عراق و دیگر کشور‌های منطقه فراهم خواهد کرد و به همین جهت منافع دوجانبه ایران و عراق و کشور‌های منطقه را در پی خواهد داشت.

 تغییر و تحولات پست‌های دیپلماتیک 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تفسیرهای نامناسب در رسانه‌های جمهوری آذربایجان درباره روابط با ایران و بحث تغییر سفیر ایران در باکو  گفت: رسانه‌ها علاقه‌مند هستند که درباره تغییر و تحول پست‌های دیپلماتیک کنجکاوی نشان دهند و این کار جزو علایق همیشگی رسانه‌ها و مطبوعات بوده است. ما خورده نمی‌گیریم که علاقه‌مند پیگیری تغییر و تحولات باشد، اما تغییر و تحولات پُست‌های دیپلماتیک در وزارت خارجه یک امر معمول و اداری و مرسوم است و اتفاق جدیدی در ارتباط با آذربایجان قرار نیست بیفتد.

کنعانی افزود: دوستان پیش از موعد به استقبال می‌روند و گمانه‌زنی‌هایی را مطرح می‌کند که در مجموع جزء موضوعات مورد علاقه رسانه هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره مسائل و تحولات قفقاز، گفت: هیچ‌گونه نکته جدیدی بر مواضع گذشته جمهوری اسلامی در ارتباط با تحولات این منطقه نداریم که بخواهیم در این جلسه اضافه کنم.

وی با بیان اینکه درباره موضوع حفظ مرز‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر بر مواضع گذشته خود تاکید می کنیم، گفت: بر این باور هستیم که مسائل بحرانی در منطقه باید در چارچوب رویکرد‌های سیاسی مورد حل و فصل قرار بگیرد و تنش‌ها و برخورد‌های نظامی کمکی به حل و فصل مسائل بحران‌ها در منطقه نخواهد کرد.

آخرین وضعیت روابط دیپلماتیک با بحرین و امارات

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اولین نشست خبری خود در سال جدید درباره آخرین وضعیت روابط دیپلماتیک با بحرین و امارات،گفت: درباره موضوع بحرین هیئتی از ایران به بحرین رفته تا روند استفاده سفارتخانه‌ها در این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

وی تاکید کرد: از سرگیری روابط رسمی ایران و عربستان فضای مثبت در منطقه ایجاد کرده است، درباره بحرین هم ما به طور عام شاهد شکل گیری یک فضای مثبت توام با خوش بینی نسبت به افق‌های جدید روابط دو کشور هستیم، اما مایل هستم به استقبال در حوزه اعلامی و خبری به استقبال تحولات آتی نرویم و اجازه بدهیم کار‌ها و تحولات در مسیر و مجرای سیاسی خود پیش برود.

وی یادآور شد: هیئت اعزامی برای بررسی آخرین وضعیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی در بحرین به این کشور سفر کرده بود و شاهد همکاری بسیار خوب توام با حُسن نیت طرف بحرینی با هیئت جمهوری اسلامی ایران بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه هیئت اعزامی دوم هم هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بود که برای شرکت در نشستی به منامه سفر کرد،افزود: در چارچوب این حضور، فرصت‌هایی برای گفتگو‌های دوجانبه پارلمانی میان هیئت های پارلمانی ایران و بحرین فراهم و گفتگو‌هایی مثبت و همراه با حُسن نیت صورت گرفت و در مجموع باید منتظر ابتکارات و تحولات آتی میان روابط دو کشور باشیم.

کنعانی روابط تهران - ابوظبی را نیز رو به جلو توصیف کرد و گفت: به ویژه بعد از بازگشت سفیر امارات به تهران و ابتکاراتی که صورت گرفت، ما شاهد ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم و هیئت‌های مختلفی در سطوح مختلف میان دو کشور تبادل شد و گفتگو‌های خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ما شاهد روند رو به جلو و تقویت همکاری‌ها در روابط دوجانبه ایران و امارات هستیم،اظهار کرد: در ارتباط با سفر‌های مقامات عالی دو کشور هم هماهنگی‌ها و گفتگو‌ها در حال انجام است که در زمان مناسب خود اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه تمرکز دولت بر همسایگان و منطقه آسیا و شرق به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌های موجود در دیگر حوزه‌های جغرافیایی نیست،افزود: توجه بر مناسبات همسایگی به معنای غفلت از پرونده‌های مهم باقی مانده از جمله موضوع هسته‌ای نیست و ما همواره اعلام کرده ایم که روابط میان کشور‌ها مسیر دوطرفه ست و نیازمند وجود اراده سیاسی مشترک برای شکل گیری روابط میان کشور‌ها در مسیر‌های مورد علاقه دارد.

تصمیم در اختیار اروپا است

وی تصریح کرد: اروپا در طول چند ماه گذشته با تمرکز بر موضوعات حاشیه‌ای و اولویت بخشیدن به مداخله در امور داخلی ایران، زمان بسیار قابل توجهی را از دست داد در این ارتباط تصمیم در اختیار اروپا است و می‌تواند فرصت‌های گذشته را به جبران و خطا‌های گذشته را اصلاح کند و به مسیر روابط دوجانبه تمرکز کند.

کنعانی گفت: در این ارتباط شاهد برخی اقدامات و ابتکارات سیاسی جدید از سوی برخی از کشور‌های اروپایی به صورت دوجانبه و از سوی برخی کشور‌ها در قالب ابتکارات چند جانبه بوده ایم که گفتگو‌های خوبی صورت گرفت. ما نفس انجام این گفتگو‌ها را مثبت و مفید می‌دانیم.

وی اضافه کرد: اینکه تمایل به گفتگو دارند و مایل هستند مسائل را در چارچوب گفتگو‌های سیاسی مطرح کنند این رویکرد مثبتی است و جمهوری اسلامی ایران از این رویکرد استقبال می‌کند و متناسب با هر گام مثبتی انجام بدهند گام مثبت متقابل از سوی ایران برداشته خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست و اروپا فقط سه کشور اروپایی نیستند،تصریح کرد: روابط ما با تعداد قابل توجهی از کشور‌های اروپایی روابط خوب و در مسیر طبیعی در حال پیشرفت است.

کنعانی اظهار کرد: در موضوع هسته‌ای هم این موضوع مستثنا از رویکرد کلی دولت جمهوری اسلامی نیست، ما این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات مهم سیاست خارجی دولت از ابتدای شکل‌گیری مورد توجه قرار دادیم و پای میز مذاکره حاضر شدیم و گفتگو‌های متعدد و طولانی نیز در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه در طول مذاکرات پیش نویس‌هایی بین هیئت‌ها رد و بدل شد، افزود: همانطور که ایران بار‌ها اعلام کرده است، آماده جمع بندی مذاکرات و زمینه‌سازی برای اجرای آن است تا همه طرف‌ها و همه اعضای برجام به تعهدات و مسئولیت‌های خود در چارچوب آن برگردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با رعایت اصول منافع ملی و خطوط قرمز خود، همواره اعلام کرده است برای بازگشت به توافق آمادگی دارد،از این رو رویکرد ما رویکرد فراگیر و متوجه به همه طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

تبادل زندانیان با آمریکا

کنعانی درباره تبادل زندانیان با آمریکا نیز بیان کرد: در ارتباط با تبادل زندانیان گام‌هایی برداشته شد و تلاش‌هایی از سوی کانال مشخصی که در این زمینه ایفای نقش کرده بود در حال انجام شدن است. از منظر ایران امکان تبادل در آینده نزدیک وجود دارد، ولی باید طرف مقابل به تعهد خود پایبند باشد.

وی درباره کشته شدن سربازان ارتش پاکستان در مرزهای ایران،به گفتگوهای صورت گرفته پیرامون این موضوع با طرف پاکستانی اشاره و اظهار کرد: در این دیدارها و گفتگوها هرگونه ارتباط تروریست‌ها و استفاده آنها از خاک جمهوری اسلامی ایران برای اجرای این عملیات مورد تردید و تشکیک قرار گرفت و اعلام شد که هرگونه سندی که در این ارتباط وجود داشته باشد، ایران آماده بررسی اسناد در این زمینه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روابط دو کشور مسلمان و مهم منطقه دشمنانی دارد و طرف‌های ثالثی تلاش می کنند با توسل به روش های تروریستی میان دو کشور ایجاد سوء تفاهم کنند و یا به امنیت و آرامش در  مرزهای آنها آسیب بزنند.

کنعانی تاکید کرد: ایران همواره یکی از کشورهاای قربانی تروریسم بویژه در مناطق مرزبی بوده و همواره فعالیت تروریست‌ها شهدا و قربانیانی بر جای گذاشته است،ما در این ارتباط با برادران پاکستانی خود هم درد هستیم و احساس و درک مشترک داریم.

وی با اشاره به وجود کمیته ویژه امنیتی میان دو کشور،گفت: امیدواریم به زودی کمیته ویژه امنیتی دوجابنه بر اساس برنامه ریزی تشکیل شود تا این موضوع در حوزه‌های امنیتی و مرزی مورد توجه و گفتگو قرار بگیرد و با استفاده از ظرفیت مشترک همکاری میان دو کشور با فعالیت ها و تحرکات تروریستی در منطقه برخورد مشترکی صورت گیرد.

استقبال از هرگونه گشایش در سفر اتباع ایرانی به مصر 

کنعانی درخصوص اظهار نظر اخیر وزیر گردشگری مصر برای تسهیل صدور روادید برای سفر گردشگری اتباع برخی کشورها از جمله ایران، افزود: به طور عام ما از هرگونه تحول مثبت و رو به جلو در تقویت ارتباطات مردمی میان دو ملت ایران و مصر به عنوان دو کشور مسلمان و مهم در منطقه استقبال می کنیم.

وی افزود: در ارتباط با سفر شهروندان مصری به ایران ما محدودیتی قائل نبوده و نیستیم و از هر گونه گشایشی که از سوی دولت مصر در ارتباط با سفر شهروندان مصری به ایران صورت بگیرد، استقبال می کنیم و در این زمینه نگاه ما مثبت نسبت به آینده است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر پادشاه عمان به ایران هم گفت: این سفر می تواند ابعاد مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد،زمان دقیقی را برای سفر نمی توانم بگویم و پس از انتخاب زمان مناسب، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته