دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1402 - 15:45
گزارش آنا از سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد در نراق؛

تربیت ۲۰ هزار دانش‌آموخته در ۳۵ سال تلاش علمی

تربیت ۲۰ هزار دانش‌آموخته در ۳۵ سال تلاش علمی
دانشگاه آزاد اسلامی نراق اکنون در ۳۵ سالگی با ۷۲ رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی فعال بوده و بیش از ۲۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
کد خبر : 840494

گروه استان‌‌های خبرگزاری آنا؛ شهر زیباى نراق از نظر تقسیمات کشورى بخشى از شهرستان دلیجان و در محدوده استان مرکزى است. این شهر حد فاصل شهرستان‌هاى قم، کاشان و دلیجان قرار دارد و مسافت آن تا تهران ۲۷۱ کیلومتر است. مسافت نراق تا اصفهان ۱۹۷ کیلومتر، محلات ۴۳ کیلومتر و تا اراک ۱۶۷ کیلومتر است. این شهر دارای محیطی بسیار دل‌انگیز و از آب و هوای بسیار خوب و معتدل برخوردار بوده و فضای بسیار مطبوع برای ادامه تحصیل و فعالیت‌های علمی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق ۱۷ فروردین سال ۱۳۶۷ راه‌اندازی و فعالیت خود را در دو رشته حقوق و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی با ۱۲۰ دانشجو به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی آغاز کرد.

این واحد دانشگاهی در ابتدای تشکیل هیچ امکاناتی نداشت و کلاس‌های درسی در دبیرستان معصومی نراق تشکیل می‌شد. آغاز فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با مشارکت و همراهی خیران بزرگوار فرهنگ دوست از جمله حاج عباس معصومی در ساخت فضای اداری آموزشی و فرهنگی همراه بوده است. با گذشت زمان و یاری مسئولان و رؤسای دانشگاه و توجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه کمی و کیفی واحد افزوده شد.

دانشگاه آزاد اسلامی نراق

اکنون واحد دانشگاهی نراق دارای ۷۲ رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی بوده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. این واحد با ۵۶ عضو هیئت علمی تمام وقت در فضایی با مساحت بالغ بر ۶۰ هکتار شامل مرکز رشد واحد‌های فناور، مرکز کارآفرینی، ساختمان‌های اداری، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و... فعالیت می‌کند.

ازجمله امکانات رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی نراق پنج باب خوابگاه دانشجویی خواهران-برادران با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ نفر با همه امکانات (سایت، اینترنت، کتابخانه، فروشگاه، مرکز مشاوره و...)، سالن ورزشی با سالن‌های الحاقی و خوابگاه ورزشی، کافی شاپ، سلف سرویس و... است.

کسب ۳۲ رتبه منطقه‌ای در جشنواره‌های نشریات دانشجویی و کسب بیش از ۱۰ رتبه در جشنواره آثار هنری نماز، تاسیس کتابخانه الکترونیکی، مکانیزاسیون ثبت نام دانشجویی، پرداخت شهریه الکترونیکی، اختراع دستگاه جوش اغتشاشی اصطکاکی، طراحی و ساخت سطل زباله مکانیزه جهت بازیافت ظروف پلاستیکی به کمک نانو پودر‌های کمک ذوب flux، طراحی استفاده از پوشش نانو کامپوزیت (Nano composite -Polymer-BST) بر روی سطح نقره اندود آینه‌های مقعر کوره‌های خورشیدی جهت بهینه‌سازی مصرف و جذب انرژی خورشیدی (پرتو‌های UV و گاما)، کسب مجوز گروه پژوهشی نانو پودر‌های پویا از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز از دیگر افتخارات واحد نراق است.

دانشگاه آزاد اسلامی نراق

اکنون پس از گذشت ۳۵ سال رشد و نمو، واحد دانشگاهی نراق به عنوان شاخه‌ای طوبی از شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی، می‌رود تا در ضمیر اندیشه‌های پویای انقلاب اسلامی جوانه زده و تنومند شده و چتر خویش را بر داوطلبان دانش و ارزش بگستراند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته