چگونه هوش مصنوعی بازاریابی را تغییر میدهد؟
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، اولین مشاغلی که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفتند مشاغلی بودند که بر مبنای انجام یک عمل بودند شغل هایی مانند ساخت خودرو، ارائه دهنده های مواد غذایی و غیره. خیلی زود، هوش مصنوعی شروع کرد به ایجاد انقلاب در لایه بعدی مشاغل انسانی: شغل هایی که بر مبنای انگاره حل مساله هستند، کارهایی مثل کتابداری و حسابداری.
در مرحله نهایی، هوش مصنوعی احتمالاً روی مشاغل خلاق تاثیر خواهد گذاشت. شاید هوش مصنوعی به طور صد در صد نتواند جایگزین انسانها شود، اما اگر فکر می کنید که هوش مصنوعی نمی تواندتاثیر عمیقی روی صنایع خلاق برجای بگذارد در واقع دارید خودتان را گول می زنید.
بازاریابی یک صنعت خلاق است. به عنوان موسس و مدیرعامل یک شرکت بازاریابی که با برندهای بزرگی مانند ردبول و کراس کار کرده است، منتظر ببینم که چطور هوش مصنوعی روی کارم تاثیر می گذارد....نه چون نگران این هستم که روزی ماشین ها جایم را می گیرند، بلکه چون می خواهم از هوش مصنوعی برای آزاد کردن کارشناس های بازاریابی ام برای انجام هر آنجا می توانند انجام دهند استفاده کنم.
** جایگاه هوش مصنوعی در بازاریابی
در حال حاضر، در دنیای بازاریابی، هوش مصنوعی به مثابه یادگیری ماشینی کار می کند. اما بینش و تفکر انسانی نقش بسیار مهمی را در فعالیتهای بازاریابی ایفا می کند. امروز شاهد فعالیت های برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی در بازار هستیم.
ChatGPT: این ابزار محبوبترین فناوری هوش مصنوعی فعلی است که می توان از آن در فعالیت های بازاریابی استفاده کرد. این نرم افزار می تواند به صورت خودکار به سوالات مشتری ها پاسخ بدهد و اطلاعاتشان را بگیرد. اما این ابزار نمی تواند کیفیت کاری که تولید می کند را درک کند. این ابزار نمی توانند احساسات را اندازه بگیرد یا درست بودن اطلاعات به دست آمده را تشخیص دهد.
یاسر نظیفی گیلوان
انتهای پیام/