دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1402 - 09:30
رئیس دانشگاه آزاد ممسنی مطرح کرد؛

سال ۱۴۰۲ نشر و گسترش بستر اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها و جامعه

سال ۱۴۰۲ نشر و گسترش بستر اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها و جامعه
علی کریمی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ باید بستر اهداف فرهنگی را هرچه بیشتر و جامع‌تر در جامعه و دانشگاه‌ها نشر و گسترش دهیم.
کد خبر : 840212

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ممسنی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی به مناسب سال جدید و بهار قرآن با آیت‌الله حسین شاکری‌فرامام جمعه شهرستان ممسنی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در این دیدار گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد چشمگیر در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی مهارتی، دانشگاه‌های حل مسئله و معضلات جامعه باشد.

علی کریمی افزود: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضوی از مجموعه بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی رسالت خود را در حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی که به نوعی مرکز ثقل جامعه و نظام اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت بوده، انجام داده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیانیه‌ای با عنوان «تعلیم و تربیت اجتماعی» با دستور دکتر طهرانچی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که این بیانیه با تأسی از آموزه‌های دینی و اسلامی است و در آن مسئله مهم و حیاتی عفاف و حجاب گنجانده شده که با پیروی از این بیانیه، منویات مقام معظم رهبری و مشاوره امام جمعه و استادان حوزه و دانشگاه می‌توانیم اهداف این بیانیه را در دانشگاه پیاده کنیم و بستر اهداف فرهنگی را هرچه بیشتر و جامع‌تر در دانشگاه‌ها و جامعه نشر و گسترش دهیم.

امام جمعه شهرستان ممسنی هم مطرح کرد: دانشگاهیان نقش اساسی در تربیت نیرو‌های انسانی جامعه دارند و این فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که در آینده در اداره ایران اسلامی نقش ایفا خواهند کرد.

سال ۱۴۰۲ نشر و گسترش بستر اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها و جامعه خواهد بود

شاکری‌فر توضیح داد: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با دفتر امام جمعه مطلوب و خوب بوده و این ارتباط باید برای توسعه و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: از وظایف دانشگاه‌ها این است که نواندیشی علمی را سرلوحه کار خود قرار دهند و آنچه که برای یک دانشگاه وظیفه آرمانی محسوب می‌شود اینکه در زمینه مسائل علمی و فرهنگی نواندیش باشد.

امام جمعه ممسنی تشریح کرد: در شهرستان ممسنی با وجود استادان توانمند و دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل خیلی از مشکلات قابل رفع است و دانشگاه نیز روند پیشرفت و رشد را در این باره طی می‌کند.

شاکری‌فر اضافه کرد: با توجه به برگزاری مراسم و همایش مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی انتظار می‌رود روند پیشرفت روز به روز بهتر و بیشتر شود و جلسات و همایش‌های فرهنگی برای تشویق دانشجویان و پیشرفت دانشگاه در محیط اموزشی دانشگاه بیش از قبل برگزار شود.

وی عنوان کرد: امید است سالی خوب توأم با پیشرفت‌های بیشتر در همه زمینه‌ها اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته