دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال در «سامانه کاتب»

تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال در «سامانه کاتب»
مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال است و به صورت مجازی در سامانه کاتب در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. 
کد خبر : 840169

محمد اسدی، مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، درباره تاثیر دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم و رشد تولید) گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان دو راس اصلی علمی کشور نقش بسیار پررنگی در تحقق شعار سال به نام مهار تورم و رشد تولید دارند. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات و پتانسیل‌های خود همسو با شعار سال گام برداشته و برخواهد داشت و در خصوص مهار تورم و رشد تولید می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های خود مانند شرکت‌های دانش بنیان، سرا‌های نوآوری، مراکز رشد و حتی باشگاه پژوهشگران جوان تاثیر بسزایی برای تحقق آن داشته باشد. 

اسدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خروجی‌های شرکت‌های دانش بنیان بستن قرارداد‌های حمایتی و خدماتی است، تاکید کرد: این موارد سهم بزرگی در رشد تولید، جذب سرمایه گذاری، ایجاد فضای رقابتی و در نهایت مهار تورم دارد. 

مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: احصای چالش‌های مرتبط با شعار مهار تورم و رشد تولید در حوزه‌های دانشی تخصصی مرتبط و تعریف پایان نامه/ رساله‌های مسئله محور برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نقش بسیار پررنگی دارد. 

** تربیت نیروی متخصص؛ مهم‌ترین رسالت آموزش در جهت تحقق شعار سال 

اسدی درباره عوامل تاثیر گذار بر آموزش دانشگاه‌ها جهت تولیدات موفق‌تر گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهت تحقق شعار سال تربیت نیروی متخصص است، نیرویی که در هر دو بعد علمی و مهارتی آموزش کافی دیده باشد تا بتواند در صنعت نقش آفرینی کند، این امر مهم می‌تواند با ایجاد و گسترش دانشگاه‌های مهارتی و حتی دانشکده‌های موضوعی میسر شود. 

مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال است که این امر مهم در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی در حال تولید است و به صورت مجازی در سامانه کاتب در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب