دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 11:56
ایرانبخش به آنا خبر داد

دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان استاندارد تفاهمنامه امضا می‌کند/ تلاش برای دستیابی به ایزو 17025

مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به زودی تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه آزاد و سازمان ملی استاندارد منعقد می‌شود، گفت: قرارداد با شبکه راهبردی آزمایشگاه‌های کشور و استاندارد کمک می‌کند تا به استاندارد ایزو 17025 دست یابیم.
کد خبر : 8389

دکتر علیرضا ایرانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با تشریح اهم فعالیت‌های حوزه متبوع خود با توجه به نظام‌مند کردن فرایندهای مربوط به حوزه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه اظهار کرد: در دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در صدور مجوز فنی، محاسبه امتیازات پژوهشی و حق فنی کارکنان سعی بر اصلاح فرایندها شده تا ساز و کار لازم به گونه ای آماده شود تا سیستم به شکل بهینه کار خود را ادامه دهد.


وی خلاقیت ها و نوآوری های این حوزه کاری از دانشگاه را از بهترین اتفاقات سال 93 عنوان کرد و افزود: در حوزه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه، باید ساز و کارها و بخشنامه هایی تدوین می شد تا بتواند به توسعه و تعالی سازمانی ما از جمله رسیدن به مبحث سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد «ساها» کمک کند.


این مسئول اضافه کرد: در بخشنامه های مربوط به ایمنی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و ایمنی استفاده از مواد هم نوعی تحول و نوآوری مشاهده می شود که می تواند به حفظ سلامت همکاران، کاربران و دانشجویان کمک کند.








ایرانبخش: در حوزه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه، باید ساز و کارها و بخشنامه هایی تدوین می شد تا بتواند به توسعه و تعالی سازمانی ما از جمله رسیدن به مبحث سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد «ساها» کمک کند

نحوه مدیریت آزمایشگاه ها مطابق با ماموریت های جدید اصلاح می‌شود


ایرانبخش با بیان اینکه اصلاح بخشنامه مربوط به حق فنی شبکه‌های آزمایشگاهی مراحل پایانی تصویب خود را طی می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نحوه مدیریت آزمایشگاه ها را مطابق با ماموریت های جدید تعریف شده اصلاح می‌کنیم، این بخشنامه یک تعادل بسیار خوبی است چراکه حق فنی جامعیت بیشتری پیدا کرده و اعضای هیات علمی را هم در بر می گیرد.


مدیر کل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان ملی استاندارد در آینده نزدیک خبر داد و به آنا گفت:‌ همکاری های لازم در این خصوص صورت گرفته و دو طرف قراردادها را تنظیم کرده اند که با حضور رئیس دانشگاه آزاد و خانم پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد امضا خواهد شد.


وی فعالیت‌های صورت گرفته برای عقد قرارداد و عضویت شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در شبکه راهبردی آزمایشگاه های کشور وابسته به نهاد ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت:‌ این اقدام از فعالیت‌های خوب این حوزه کاری دانشگاه است و با توجه به تفاهمنامه ای که میان ما به ثمر رسیده، امیدواریم این تفاهمنامه بتواند مزایا و کارکردهای خود را داشته باشد.


ایرانبخش با بیان اینکه قرارداد با شبکه راهبردی آزمایشگاه های کشور و سازمان ملی استاندارد می تواند کمک کند تا بتوانیم استاندارد خود که همان ایزو 17025 است را پیاده‌سازی کنیم، ابراز امیدواری کرد عضویت دانشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار و رفرنس بتواند به درآمدزایی و پاسخ به نیازهای جامعه، کمک خاص خود را داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته