دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1398 - 00:15
پیروزبخت در گفتگو با آنا:

کیفیت در مدرسه‌های کشور نهادینه‌سازی می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هدف از امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش، نهادینه‌سازی کیفیت در مدرسه‌های کشور است.
کد خبر : 400380
286451_605.jpg

نیره پیروزبخت در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص تفاهم‌نامه که سازمان ملی استاندارد ایران با وزارت آموزش‌وپرورش امضا کرده‌ است، گفت: هدف از این تفاهم‌نامه نهادینه‌سازی کیفیت در آموزش‌وپرورش و مدرسه‌هاست.


وی افزود: کیفیت یعنی مدلی وجود داشته باشد تا عملکرد مدرسه‌ها براساس آن مدل ارزیابی شوند تا در مراحل بعدی صحه‌گذاری شوند و نمونه‌های برتر مشخص شوند.


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: در وزارت آموزش‌وپرورش از مدل تعالی سازمانی برای ارزیابی مدارس استفاده می‌کردند. سازمان ملی استاندارد ایران نمونه داخلی این مدل را طراحی کرده و به سازمان جهانی ایزو نیز ارائه کرده است.


پیروزبخت تصریح کرد: در مبحث ارزیابی سطح کیفی مدارس در کنار مدل تعالی سازمانی وزارت علوم از مدلی که سازمان ملی استاندارد ایران طراحی کرده نیز استفاده می‌شود تا مدارس کشور یک مدل کیفیتی برای پیروی داشته باشند.


تاکنون 47 هزار مدرسه در کشور با استفاده از این دو مدل کیفیتی ارزیابی شده‌اند. مسائل کیفی دیگر مانند میز و صندلی، زمین‌های بازی و سیستم گرمایشی مدارس نیز توسط سازمان ملی استاندارد ایران در حال کنترل است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته