الکترونیکیسازی 28 فرایند شهرداری تهران در سال 1402
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمد علی الفت پوررئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در خصوص ارائه گزارش عملکرد سال 1401 و برنامههای سال 1402 این مرکز گفت: طرحها و برنامههای مرکز نوسازی و تحول اداری بدون مشارکت و همفکری همکاران خدوم شهرداری محقق نمیشود. در یک سال گذشته ایده اصلی من اعتماد به همکارانم در شهرداری تهران بود که به لطف خدا اتفاقات خوبی رقم خورد.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ادامه داد: کلینیک های حل مسئله آغاز به کار می کنند تا از این پس بهطور تخصصی و با درک و جاریسازی سیاستها، کارها را پیش ببریم.
وی مهترین اقدام در حوزه معماری سازمانی، نظامات و بهبود فرآیندها را الکترونیکیسازی فرایندها دانست و عنوان کرد: پروژه خدمات از 4 ماه گذشته آغاز و در این مدت 1000 خدمت در شهرداری تهران احصاء شده که از این تعداد 300 خدمت به طور مستقیم به شهروندان ارائه میشود و این شناسایی مسیر الکترونیکی سازی را هموار می کند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ادامه داد: همچنین الکترونیکیسازی گواهینامه تعیین توان فنی و گروه بندی پیمانکاران حوزه خدمات شهری و الکترونیکی سازی فرایند تخلفات اداری در دستور کار قرار گرفته است.
الفت پور در خصوص بهینهسازی رویکرد فرایند اجرایی نظام پیشنهادها گفت: 22 هزار پیشنهادی که برخی از آن ها از سال ها پیش در سامانه ارزیابی نشده بود، در سال 1401 بررسی و فرایند بررسی در سامانه نظام پیشنهادها به حداکثر یک ماه کاهش پیدا کرد.
وی افزود: 33 مجوز کسب و کاری در هیأت مقررات زدایی کشور تصویب شده است که این مجوزها به صورت الکترونیکی در سامانه ملی مجوزها ارائه خواهد شد.
**تشکیل خزانه استعداد در سال 1401
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در خصوص اهم اقدامات حوزه برنامه ریزی و ارزیابی سرمایه انسانی در سال 1401 گفت: سامانه های شناسایی نیروهای مستعد از طریق تشکیل خزانه استعداد و طراحی معرفی فرصت های شغلی انجام شده است.
الفت پور ادامه داد: شناسایی مشاغل نیازمند توجه(پست های داغ) در مناطق 22 گانه، تشکیل بانک اطلاعاتی با 5 هزار فرصت شغلی و شناسایی مشاغل مستعد بحران در سال 1401 انجام شده است. همچنین بازبینی شیوه نامه مسیر ارتقای شغلی، تدوین دستورالعمل تشکیل کانون خبرگان، تدوین دستورالعمل جانشین پروری، بازنگری و پیادهسازی جامع دستورالعمل انتخاب عملکردهای برتر، تدوین و پیاده سازی دستورالعمل آراستگی محیط و همکاری در تدوین دستورالعمل ساماندهی کارمندان ثابت مستعد جابجایی انجام شده است.
وی گفت: برگزاری کانونهای ارزیابی و توسعه جهت پستهای انتصاباتی و بازار رقابتی، به روز رسانی مدل شایستگی براساس برنامه ها و اهداف جدید، توسعه خزانه استعداد، استقرار بانک اطلاعات مدیران شهری، گردش شغلی، برنامهریزی برای به کارگیری نخبگان در شهرداری تهران با مشارکت بنیاد ملی نخبگان، توزیع توازن نیروی انسانی در واحدهای تابعه شهرداری، به روز رسانی و طراحی مدل و سامانه ارزشیابی مدیران، انجام ارزشیابی موردی مرتبط با پاداش خدمت و ... از اهم برنامه های این حوزه در سال 1402 است.
**آغاز پایش نواحی و مناطق در سال آینده
الفت پور با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات شهرداری تهران ساختار است، عنوان کرد: در سال گذشته ساختار مناطق و نواحی بازطراحی و ساختار 30 سازمان و شرکت در آغاز سال 1402 نهایی می شود. همچنین در فصل بهار پایش نواحی و مناطق آغاز خواهد شد.
وی افزود: در حوزه آموزش با تاکید شهردار محترم تهران دو برنامه ریزی کلان برای برگزاری دوره های آموزشی کارکنان و خانواده ایشان داشتیم که دوره بینش مطهر با مشارکت 10 هزار نفر و خانواده ایرانی- اسلامی با مشارکت 27 هزار نفر برگزار شد. همچنین در سال 1402 بالغ بر 20 دوره آموزشی برای خانواده های کارکنان شهرداری در نظر گرفته ایم.
الفت پور تاکید کرد: در شهرداری تهران به دنبال ارتقای استعداد کارکنان هستیم. افراد باید به گونه ای در آموزش فردی ارتقاء پیدا کنند و به رشد و توانمندی برسند که سیستم نتواند آنها را انتخاب نکند.
**هموار شدن مسیر ارتقای شغلی با ثبت دانش و تجربیات در سامانه مدیریت دانش
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از راه اندازی سامانه مدیریت دانش خبر داد و گفت: این سامانه با 15 گروه اصلی و 111 کارگروه فرعی آغاز به کار کرده است و همکاران ما در شهرداری تهران با ارائه دانش و تجربیات خود در این سامانه می توانند در مسیر ارتقای شغلی قرار بگیرند. همچنین برای اولین بار در شهرداری تهران در سال گذشته با برگزاری پودمان آموزشی 50 مهندس دانش آموزش داده ایم.
الفت پور ادامه داد: جهت ضابطهمند شدن حوزه آموزش در شهرداری تهران 17 دستورالعمل تدوین شده است.
**حذف کپی مدارک هویتی در شهرداری تهران در سال آینده
الفت پور از برنامه ریزی حذف کپی مدارک هویتی در شهرداری تهران در سال آینده خبر داد و گفت: ابلاغ دستورالعمل تکریم ارباب رجوع، شناسایی و قرارگیری سامانه های تمام الکترونیک خدمت رسانی به شهروندان در قالب میز خدمت، طراحی فرایند 7 خدمت پر مراجعه در مناطق 22 گانه، تدوین و جمع آوری سوالات پر تکرار مردمی و قرارگیری آن در قالب تهران من، ارتقای سایت شفاف و ... از اهم برنامه های دبیرخانه شورای راهبردی توسعه مدیریت در سال آینده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته با شناسایی 37 فرایند ارتشاء و هدف گذاری 5 اولویت، طراحی سامانه 360 درجه QR کد و نصب 18 هزار QR کد برای کارکنان، تدوین مدل مطلوب درمانی و ... در دبیرخانه شورای راهبری و توسعه مدیریت انجام شده است.
الفت پور در پایان عنوان کرد: اگر توانستیم در مرکز نوسازی و تحول اداری قدمی برداریم از اعتماد به مجموعه شهرداری تهران بود و با کمک و مشارکت همکاران گرامی می توانیم اهداف و برنامه های مدیریت شهری را پیش ببریم.
انتهای پیام/