دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1401 - 11:28
با اعلام مدیر تیم‌های ملی تکواندو:

محرومیت ساعی لغو شد

محرومیت ساعی لغو شد
مدیر تیم‌های ملی تکواندو گفت: اولین جلسه فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۳ انجام شد و در جلسه پیشنهادات ما در مورد محرومیت هادی ساعی ارائه شد؛ در همان جلسه آیین‌نامه تغییر کرد و دیگر محرومیتی وجود ندارد.
کد خبر : 837588

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، اصغر رحیمی در مورد محرومیت هادی ساعی اظهار داشت: موضوع محرومیت هادی ساعی را به سجادی گفتیم و قرار بود در مجمع در مورد آن صحبت کنیم، اما مجمع به تعویق افتاد. به صورت معمول سرپرست و رئیس فدراسیون در مسابقات اعتراض می‌کنند. در مکزیک تعداد اعتراضات خیلی زیاد بود به طوری که حتی برخی مربیان گروه تشکیل دادند و به نحوه داوری اعتراض کردیم.

وی افزود: در بازی متین رضایی با حریف ترکیه‌ای من و ساعی اعتراض کردیم و بعد اعلام کردند ساعی به خاطر این اعتراض یک سال محروم شد. ما همانجا اعتراض کردیم و به آن‌ها گفتیم براساس اساسنامه فدراسیون جهانی نمی‌توانند رئیس فدراسیون را برکنار کنند. طبق منشور المپیک وقتی قرار باشد کسی را محروم کنند ابتدا باید صحبت‌هایش را بشنوند. مورد سوم به آن‌ها گفتیم هیچ سیستم اعتراضی در این رقابت‌ها ندارید و به همین خاطر از آن‌ها خواستیم روش اعتراض خود را به ما بگویند که جوابی نداشتند.

رحیمی تاکید کرد: اتفاق بدتر کمیته مسابقات رای می‌داد و عملا مشخص بود نتیجه شکایت چه چیزی است. از ۶ ماه تا ۴ سال در محل مسابقات افراد را محروم کنند که برای ساعی یک سال در نظر گرفتند. در تاریخ ۲۰ نوامبر حکم محرومیت را اعلام کردند که به عنوان رئیس فدراسیون تمام فعالیت‌های خود را انجام دهد و شخص را محروم کنند، اما به نوع دیگری خبر بازتاب پیدا کرد به طوری که فکر می‌کردند ساعی حتی نمی‌تواند در فدراسیون فعالیتش را ادامه بدهد. وقتی به ایران آمدیم موضوع را باز هم پیگیری کردیم و گفتیم شما نمی‌توانید رشته المپیکی را با قوانین داخلی ارزیابی کنید.

مدیر تیم های ملی تکواندو تاکید کرد: در نهایت متقاعد شدند و اولین جلسه فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۳ انجام شد و در جلسه پیشنهادات ما ارائه شد؛ در همان جلسه آیین‌نامه تغییر کرد و دیگر محرومیتی وجود ندارد؛ این بزرگترین خدمتی بود که ما به تکواندو کردیم؛ بنابراین وقتی محرومیتی شامل کسی می‌شود ابتدا باید فرد از خودش دفاع کند. پس از رای گیری همه به پیشنهادات ما رای مثبت دادند و همانجا نامه رفع محرومیت ساعی ارسال شد و هفتم فروردین در مسابقات گرنداسلم حضور پیدا می‌کند. این موضوع از سوی افرادی که دلسوز تکواندو نیستند طور دیگری بازتاب پیدا کرد. اگرچه ما از سوی ارگان‌های ورزش کشور حمایت نمی‌شویم، اما در مسیر خوبی قرار گرفتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته