دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1401 - 11:34
مدیرکل دفتر بودجه دانشگاه آزاد تأکید کرد؛

حرکت واحد‌های دانشگاهی به سمت مولدسازی سرمایه‌های مازاد

حرکت واحد‌های دانشگاهی به سمت مولدسازی سرمایه‌های مازاد
محسن امینی بر مولدسازی سرمایه‌های مازاد واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تأکید کرد.
کد خبر : 837311

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، محسن امینی مدیرکل دفتر بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه واحد‌های دانشگاهی باید به سمت مولدسازی سرمایه‌های مازاد خود حرکت کنند، اظهار کرد:رویکرد دانشگاه در سال‌های اخیر که در سند تعالی و توسعه دانشگاه در حوزه‌های مختلف و بسته‌های کاری که ذیل محور‌های آن تعریف شده در بخش مالی و اقتصادی نیز حرکت به سمت کاهش سهم درآمد‌های شهریه‌ای از سبد درآمدی دانشگاه و افزایش درآمد‌های غیر شهریه‌ای است.

وی افزود: این تغییر رویکرد در دانشگاه باید جدی گرفته شده و متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط از امکانات موجود در این راستا به نحو شایسته استفاده شود؛ زیرا هدف‌گذاری امسال دانشگاه تحقق حدود ۳۰درصد درآمد‌های غیر شهریه و ۷۰درصد درآمد‌های شهریه‌ای است.

مدیرکل دفتر بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه استان لرستان ازجمله استان‌هایی است که درباره درآمد و هزینه مشکلی ندارد و ازجمله معدود استان‌هایی بوده که در ارزیابی‌های انجام‌شده همه واحد‌های آن دو پله صعود داشته‌اند، گفت: با توجه به افزایش هشت درصدی دانشجو در سال جاری و اینکه دانشگاه توانسته سهم خود در آموزش عالی کشور را حفظ و حتی افزایش دهد اجرای طرح‌های پایش، پویش و گسترش رشته‌های مهارتی در اقتصاد دانشگاه بسیار مهم است.

امینی  تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که حداقل ۱۰درصد از درآمد واحد‌ها از آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کوتاه‌مدت باشد.

به گزارش آنا، در این جلسه رضا فلاح‌نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد نیز به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته